#blogg100 / Feminism / Katter / Pyssel

Om jag jobbat hade jag varit orimligt glad över att måndag är en söndag

#blogg100, inlägg 97

I dag har varit en trött dag. Hade några vänner på besök en kort stund mitt på dagen och det slog tydligen ut min hjärna.

För att inte sova bort dagen och vända på dygnet så satte jag mig och sydde på löpande band. 36 handtagsändar på 9 väskor. Eller 35 eftersom jag upptäckt att en av ändarna fortfarande bara hålls på plats med knappnål. 18 elastiska öglor och 18 knappar.

Nu är 9 väskor redo att slutfixas. Kanske lite peppiga budskap, nått kvinnomärke eller en liten fjällko någonstans. Det får bli en dag jag har kreativt sällskap eller orkar vara kreativ själv. Här ligger de i alla fall:

image

I ett litet piggare ögonblick testade jag en idé som jag har för en gammelrosa dräkt i thaisiden som jag fyndat second hand.

image

Jag tänker sy armband, med knapphål, som knäpps i lagom storlek på pärlor.

image

På delen utan pärlor ska jag fästa någon kul berlock eller platta med feministiskt budskap.

image

Kan oxå användas som katthalsband.

Nu nattar jag mig efter väl förrättat värv. Och då menar jag att jag lyckades hålla mig vaken ända till nu.

5 thoughts on “Om jag jobbat hade jag varit orimligt glad över att måndag är en söndag

  1. Ja nog är man tacksam allt för denna måndag, av olika anledningar. En dag med familjen och därmed slippa den konstiga stämningen på jobbet, sedan så behöver jag nog denna lediga dag med tanke på hur lördagen var…

Kommentera

