Bokrecension

Hondjurets samlade värk

#blogg100, inlägg 95

Recension

Hondjurets samlade värk av Inger Edfeldt

Hondjurets samlade värk

En klassisk serie som utmanar kvinnlighet och normer. Jag köpte den här boken på rean i fjol men har läst den först nu. I bakhuvudet mindes jag att jag läst några av stripparna när den fanns i dagstidningar, men jag mindes inte vad jag tyckte om den.

Nu när jag läst den vill jag gilla den, men den tilltalar inte mig alls. Jag gillar Nemi och Zelda betydligt bättre om jag ska ha några feministiska förebilder! Samtidigt är vissa strippar som rena avbilder av verkligheten, det får jag hålla med om:

Hondjurets samlade värk strip

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: bok nummer 57
Kaosutmaning: 7. Läs en bok publicerad år 2005

Mötet med chefen gick bra, men såååå trött efteråt, så nu slösurfar jag bara runt…

6 thoughts on “Hondjurets samlade värk

Kommentera

