#blogg100 / Feminism / Jobb / Pyssel

Feministiska pysselresultat

#blogg100, inlägg 94

I dag har jag fixat hela dagen med pyssel. Först på egen hand. Fixat ersättningssmycken för de som handlade örhängen innan jag fick kunskap om att den permanenta färgen inte var så permanent i regn. Nu har jag gjort nya, lackat, monterat och postat. Sen hann jag med att grädda ännu en omgång smycken:

20160602 krymoplast

Sen gav jag mig på att leka med fimolera för första gången, för att försöka skapa ”F!”-pärlor. Inte alldeles lyckat, men på några går det faktiskt att se att det troligtvis står F!… Av de som var fullständigt misslyckade skapade jag de rosa marmorerade pärlorna. Rätt nöjd med mitt första försök ändå!

20160602 fimo

Sen på kvällen kom två andra fior och medan jag sydde på mina eviga tygkassar så skapade de bland annat det här:

20160602 pennmugg

Coolaste pennmuggen för hemmakontoret eller på jobbet!

20160602 kvinnoarmband

Dålig bild, men det är ett glittrigt kvinnomärke som går att använda som armband för extra kraft i vardagen!

Nu är jag t-r-ö-t-t, och i morgon ska jag träffa min chef, så jag tar nog och nattar mig nu!

7 thoughts on “Feministiska pysselresultat

Kommentera

