#blogg100 / Bokrecension / Månadens bästa bok / Spänningsutmaning / Världsomsegling

Allting har sitt pris

#blogg100, inlägg 93

Recension

Allting har sitt pris av Lotte och Sören Hammer

Allting har sitt pris

Det här är den andra boken av de här författarna jag läser och den andra boken om poliserna i Konrad Simonsens team i Köpenhamn. Jag var inte helt förtjust i den första boken, jag tyckte den var lite för brutal och blodig. Den här är inte lika blodig, men den är otäck ändå. Jag retar mig på, som jag brukar, att fallet har trådar långt bakåt i tiden, det känns, som alltid, lite för osannolikt och långsökt. Jag retar mig även på hur vissa av de kvinnliga poliserna porträtteras, som om de är små flickor som ständigt behöver hanteras av de mer vuxna männen. Men det känns samtidigt ganska danskt, så jag får väl se det som en del av miljöbeskrivningen… Jag kommer fortsätta läsa den här serien, för intrigerna är utmanande och spännande, även om karaktärerna retar mig lite.

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: bok 56
Månadens bästa bok: Mãn av Kim Thúy
Spänningsutmaningen: Livrädd av Sharon Bolton
Världsomseglingen: Danmark

One thought on “Allting har sitt pris

Kommentera

