#blogg100 / Frejigt

Slut på batteri

#blogg100, inlägg 91

Återigen en trött dag. Jag skulle till tandläkaren för att byta en sliten lagning. När jag kom dit visade det sig att tandläkaren åkt till Rhodos… Eftersom jag skulle på ett möte i närheten senare under dagen  kändes det onödigt att åka hem. Istället köpte jag tekoppar, garn och hann fika med en vän. På väg till mötet köpte jag en ros i kruka. Min mamma planterade alltid en ros på mormors grav varje morsdag. För ungefär 10 år sedan tog jag över sysslan och fortsätter med det även efter min mamma dog. Jag ser det som att rosen är till dem båda och till min morfar, de tre viktigaste vuxna i mitt liv.

image

Sen vidare till möte i varm möteslokall tills alldeles nyss.

Allt det här hade nog gått hur bra som helst om det inte var så förbannat VARMT! Jag vill ha höst nu!

9 thoughts on “Slut på batteri

  1. Men hade tandläkaren inte lämnat återbud till dig? Så jobbigt hade jag tyckt eftersom det är en mental anspänning för mig. Fin tradition med rosen.

Kommentera

