#blogg100 / Feminism / Katter / Pyssel

Jag puttrar på…

#blogg100, inlägg 88

Jodå, jag gör annat än läser, men inte så mycket mer… Jag pysslar, blir pysslad med och planerar. Både för lokala Figruppen som har olika aktiviteter på gång i sommar, och för hela Fi på Almedalen. Tur att jag klarar att läsa och skriva, då det mesta sker via mail och chatt.

I dag har jag till exempel pysslat med det här:

20160526 feministisk fjällko 1

20160526 feministisk fjällko 2

Det är nästa omgång tygväskor. Jag syr dem av second hand tyger och stuvar som jag hittat billigt. Den här omgången består till största del av ett stort påslakan som var svart och vitt komönstrat, med foder av ett gammalt slitet lakan. Jag färgade dem rosa och vips föddes en omgång feministiska fjällkor!

Tidigare i veckan har jag blivit pysslad med.

20160526 kattnagel

Dottern kollar youtubevideor med nagellacksidéer, så jag har köpt hem lite nya roliga färger, penslar och dekorationer. Min tumme fick en katt!

I kväll har jag suttit i Skypesamtal och i morgon kommer fior hit för att pyssla, så nu kopplar jag ner för i kväll och passar på att vila kropp och själ ett tag!

6 thoughts on “Jag puttrar på…

  1. Vad härligt att återvinna gamla tyger och göra något fint av dem!
    Och vilket petjobb att måla en sån pytteliten nagel……fint blev det!
    Ha en bra fortsättning på helgen!

Kommentera

