#blogg100 / Bokrecension

Donatorn

#100, inlägg 87

Recension

Donatorn av Harlan Coben

Donatorn

Jag gillar Harlan Coben, men jag är mer förtjust i hans fristående böcker än i de om Myron Bolitar.

Det här är en Myron Bolitar bok och det jag brukar reta mig på är grabbigheten i dem. Jag kan köpa det på ett sätt för det är inte böckerna i sig som är sexistiga, det här huvudkaraktärerna som sinsemellan har en rätt grabbig och sexistisk jargong.

Men det blir ändå jobbigt i längden. Den här boken följer inte riktigt det mönstret. Jag skulle tro att det beror på att det inte är ett fall som Myron anlitas för som utomstående utan ett fall som ligger nära honom personligen. Jag gillar därför den här boken bättre än de vanliga Myron Bolitarböckerna, men om du inte läst Coben rekommenderar jag att du först läser någon av hans fristående böcker!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: 55

4 thoughts on “Donatorn

Kommentera

