Bokrecension / Kaosutmaningen

Noveller av Agatha Christie

Recension

Noveller av Agatha Christie

Agatha Christie Noveller

Jag har tänkt mig att jag ska återupptäcka Agatha Christie. Jag läste allt jag kunde hitta av henne under mina tidiga tonår. Innan jag upptäckt polisromaner och mer hårdkokta deckare. Jag gillar hennes pusseldeckare och ÄLSKAR miss Marple. Så gärna jag skulle hälsa på hemma hos henne och dricka te med gurksmörgåsar, scones och småkakor. Det här är en ask med fyra noveller i. En med Poirot (som jag inte gillar riktigt lika mycket som miss Marple), en med Tommy och Tuppence (som jag redan läst) och, jipeee, två med miss Marple! Snabbläst, mer roande än otäcka, mycket pussel på lite tid. Jag gillar det skarpt, får nog uppsöka biblioteket och repetera fler av hennes böcker! Just de här fyra har dessutom vackra omslag och bor i en fin liten ask, så de blir som ett litet smycke i bokhyllan!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: Nummer 53
Kaosutmaning: Jag stryker nummer 3. Läs en novellsamling.

 

13 thoughts on “Noveller av Agatha Christie

  1. Å, jag älskade också Agatha Christie i mina tidiga tonår! Farmor hade många böcker som jag lånade av henne. Jag måste nog också leta upp en bok med Miss Marple och se om böckerna är så bra som jag minns dem 🙂

  2. Agatha Christie tillhör min tonårstid, då jag läst allt vad lilla biblioteket erbjöd av ungdomslitteratur och jag började välja böcker från ”den vuxna avdelningen” vilket då inte innebar porr… Jag ogillar noveller, det ska vara en ”hel” bok, annars får det vara.

  3. Jag har nästan alla i min samlng. Eftersom de flesta finns som filmer så läser jag sällan m böckerna. En författare som jag däremot ofta läser om är Stieg Trenter.

  4. Jag älskar också Agatha Christie och har läst nästa alla i min ungdom. Läser just nu (faktiskt!) ”Crooked house”. Och miljöskildringarna i Miss Marple-böckerna har fått mig att vilja åka till England och rensa ogräs : ) Love it! Måste genast söka reda på denna novellsamling!

  5. Jag har faktiskt bara läst en Christie. Tyckte det blev lite för mycket gurksmörgåsar och för lite spänning. Däremot gillar jag henne på TV eftersom engelska serier är så välgjorda.

Kommentera

