#blogg100 / Bokrecension / Världsomsegling

Djävulskyssen

#blogg100, inlägg 84

Recension

Djävulskyssen av Unni Lindell

Djävulskyssen

Jag är rätt förtjust i norska kvinnliga deckarförfattare, men jag är inte alltid på god fot med Unni Lindell. Jag gillar inte riktigt hennes polis Cato Isaksen. Sån tur att hon i de senaste böckerna mer och mer låtit oss följa den unga, udda och kantiga polisen Marian Dahle! Så är det i den här boken och det gör den så mycket bättre. Det är en trasslig historia, med många möjliga misstänkta och med en rejäl vändning i slutet. Precis som jag vill att mina deckare ska vara!

Läs gärna, fast för att förstå Marian kan nog en del av de tidigare böckerna behöva läsas innan!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: Nummer 52
Världsomseglingen
: Norge

7 thoughts on “Djävulskyssen

  1. Jag gillar heller inte Cato. I en bok hoppades jag att den skyldige skulle klara sig vilket naturligtvis inte hände. Men det är bra böcker. Kanske lite för att man blir provocerad?

  2. Har inte läst… Just nu håller jag på med en självbiografi av John Cleese. Svårläst. Långa meningar som jag glömt början på innan jag kommit till slutet. Sen tror jag ju också att hans – i mitt tycke – underbara humor är oerhört svåröversatt. Fast jag skulle inte klara det bättre att läsa den på engelska heller. Haha! Får se om boken ”lättar” snart, annars är jag benägen att ge upp… 🙂

Kommentera

