#blogg100 / Bokrecension

Livrädd

#blogg100, inlägg 83

Recension

Livrädd av Sharon Bolton

Livrädd

Andra boken om Lacey Flint och den är riktigt bra! Spännande, bra intrig och intressanta karaktärer. Den första boken jag läste av Bolton var en fristående, som jag blev väldigt förtjust i, så eftersom jag även gillar Lacey Flint så kommer jag helt klart att fortsätta läsa den här serien. Jag gillar deckarserier, eftersom då går det att läsa känna karaktärerna successivt. I den här serien finns det dessutom en romantisk tråd som löper parallellt, så det är klart jag behöver fortsätta att följa den och se vilka komplikationer som ska uppstå härnäst… Nej, faktiskt, det är mer trots romantiken än tack vara den som jag fortsätter läsa. Jag tycker det är lite väl förutsägbart att en manlig och en kvinnlig huvudkaraktär ska behöva ha en sexuell eller kärleksrelation, det funkar faktiskt att de bara är kollegor och vänner oxå!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: bok 51

6 thoughts on “Livrädd

  1. Ping: Allting har sitt pris | Freja funderar

Kommentera

