#blogg100 / Inredning / Katter / Pyssel

Pysselmani

#blogg100, inlägg 77

I två dagar har jag plockat och fixat och städat i pysselrummet. På onsdag kommer några fina fior hit för att de ska hjälpa mig att tillverka prylar att sälja. Då behöver vi ha plats och utrymme. Nu ser det ut så här:
image

Ett stort bord med många sittplatser som vi kan använda för vårt pyssel.
image

Massor av sorterat material som tyg, garn, krympplast, permanenta färger, akryl- och oljefärger, tygfärger, lera och pärlor i massor. Samt tre nyservade symaskiner, bara att välja vad en vill arbeta med.
image
En låda fylld av påbörjat och förberett pyssel för den som är bra på att avsluta saker.

Jag är så nöjd över ordningen men det medför ett STORT problem. Jag näns inte ta fram något eget pyssel för då stökar jag till…

Tur jag har det här att tillbringa tid med istället.
image

PS. Någon mer än jag som hr problem med bloggandet i dag? Jag kunde inte lägga in bilder och inte heller klistra in text via datorn. Tur jag har en WP-app på mobilen där jag kunde lägga in bilder, men nu blev det inte den söta bilden när kattungen var nybadad ni fick eftersom den bilden inte låg på min mobil utan på datorn. MVH teknisk idiot när det gäller datorer.

9 thoughts on “Pysselmani

  1. Som en halv slöjdsal nästan! Där kan ni vara kreativa 😀 Hos mig fungerade det som vanligt… Men ibland lever tekniken sitt eget liv. Suck.

  2. Summan av det hela: Det är inte bra att vara FÖR organiserad! Check 🙂 Jag undviker det redan … i alla fall inom vissa områden i mitt liv (läs bokhyllorna)!

  3. Vilket mysigt ställe att snicksnacka och pyssla på!
    Och med datorn kan jag inte hjälpa dej, jag är nämligen totalt okunnig när det gäller sånt! Lyckades själv öka textstorleken på min till120% häromdagen och först igår kväll lyckades jag ändra tillbaka!

  4. Helt förberett för pyssel då ju 🙂

    Jag märkte inget konstigt med bloggen igår? Men visst är det synnerligen irriterande när det krånglar…

  5. Organiserat kaos brukar det väl mest vara hos oss… organiserat på så vis att jag hittar medan övriga bara ser kaoset 😉
    Jag önskar jag orkade dra fram symaskinen,
    har ju tänkt sy en ny gardinkappa till köket…
    Din kisse är så söt ❤

Kommentera

