#blogg100 / Feminism / Frejigt

I dag är jag försäljare!

#blogg100, inlägg

Den lokala figruppens aktivism bekostas nästan helt och hållet av bidrag från medlemmar och av inkomsterna från F!ffären. Nu finns nya varor, om du vill handla får du gärna kommentera inlägget!

Det finns nu en serie med örhängen och berlocker gjorda av krympplast i form av traditionellt kvinnomärke eller som hondjävul. I dem finns det antingen en knuten näve, en näve med metalfingrar eller en näve med Fuck You finger. De finns i olika färger och kombinationer och de görs på beställning i den kombination av färg och form som beställaren önskar. De finns som berlock, örhänge, mobilsmycke eller nyckelring.

De kostar 20 kronor per styck (även örhängena säljs styckvis) och 15 kronor tillkommer om de ska skickas.

20160504 berlocker20160508 färdiga örhängen

Nytt i F!ffären är även tygväskor. Väskorna är i storlek drygt 40 cm gånger 30 cm, rymmer en A4 pärm med helrygg och lite till. De är helt fodrade, har enkel knäppning för ytterfickan och själva väskan och två innerfickor varav en är tänkt för mobil. De kostar 100 kronor styck och det tillkommer 35 kronor om de ska skickas.

20160510 insida

Foder och innerfickor.

Väska två, SÅLD!

20160512 väska 2 20160512 väska 3 ficka

Väska tre, SÅLD!

20160512 väska 3 20160512 väska 2 ficka

Väska fyra

20160512 väska 4 20160512 väska 4 ficka

Väska fem

20160512 väska 5 20160512 väska 5 ficka

Väska sex

20160512 väska 6 20160512 väska 6 ficka

Väska sju

20160512 väska 7 20160512 väska 7 ficka

Av priset går hälften till materialet och resten till Fi Jämtlands kassa. Så allt du betalar över priset går direkt till den aktivism som vi bedriver. Alla bidrag är välkomna! Om du vill köpa nått, kontakta mig via en kommentar!

6 thoughts on “I dag är jag försäljare!

  1. hej basta,

    Jag ville meddela dig om att jag har råkat radera min förra blog som var ensamlivet.wordpress.com. Otur jag har. Men jag har startat en ny  blog och jag skriver samma saker som jag skrev i min förra blog dvs. om ensamheten och livet. Jag hoppas att du hänger med i min nya blog och fortsätter stötta mig som du gjorde. Jag behöver er hjälp  för att jag ska få styrka att skriva mer om känslor. Vi hörs i min nya blog -https://ensamlivblog.wordpress.com/

    /puspita

  2. Vilka häftiga saker du gjort, blir nog inte svårt att sälja dom …så hänger du med i kväll? mello o dina härliga kommentarer om bidragen 🙂 kanske har du smyg lyssnat? kram å fin lördag

Kommentera

