#blogg100 / Feminism / Frejigt / Pyssel

Kasspyssel

#blogg100, inlägg 71

Idag F!ar jag hela kvällen så jag bloggar innan kvällen börjar…

Fortfarande trött efter gårdagens äventyr med tandläkaren men inte ont längre. Passade på att pyssla lite. Gjorde klart alla beställda smycken och monterade mina testhängen:

image

Sydde färdigt den första kassen till försäljning:

image

Knäppning på både ficka och själva kassen med hjälp av knapp och elastiskt band.

image

Kassen är fodrad och har två innerfickor varav en för mobil. Tyget är köpt på secondhand så det är återvinning. Jag ska sy sju kassar av det här tyget, och tar 100 kronor styck eftersom det går åt rätt mycket material i olika moment. 50 kronor till mig för materialet och resten till lokala Fi – gruppen för aktivism.

Sen tänkte jag färga ett komönstrat svartvitt påslakan (oxå från second hand) rosa så det blir svartrosamönstrat. Det kan nog räcka till kanske 10 kassar. Fodrade med ett gammalt lakan som oxå ska få bli rosa…

Jag gillar att använda olika metoder och idéer, att varva måla med att klippa med att sy… saknar bara att tälja och snickra…

4 thoughts on “Kasspyssel

  1. Måste medge att jag inte riktigt fattar den där första meningen med 17 bloggar 😕 Ett riktigt läckert resultat av ditt pyssel måste jag säga och vad roligt att du fått in beställningar. Gillar din kreativa ådra 🙂

Kommentera

