#blogg100 / Bokrecension / Feminism / Pyssel

Lilla Berlin, So last year

#blogg100, inlägg 69

Idag vaknade jag vid 5 på morgonen, somnade om vid 9 och vaknade vid 12 med migrän… Jag får skylla mig själv som inte höll mig vaken där vid 9… Mängder av tabletter och vätska senare orkade jag faktiskt pyssla lite. Dels var det en av de som beställt av mig tidigare som ville ha ett till likadant hänge för att ha ett par. Dels ville jag passa på att testa hur de olika färgerna blir när plasten krymps, bara så jag vet.

Så här såg det ut före (fast mot grön bakgrund, så det går egentligen inte att jämföra):

20160508 innan

Och så här ser det ut efter:

20160508 efter

Färgerna blir rejält mörkare, sån tur då att jag beställt ett gäng mer pastelliga färger:

20160503 sharpies

Nu lutar jag mig tillbaka med en god bok resten av kvällen. I morgon ska jag till tandläkaren, hoppas det inte blir allt för dyrt, jag behöver mina pengar till pysselmaterial…

Recension:

Lilla Berlin, So last year av Ellen Ekman

Lilla Berlin, so last year

Lilla Berlin är en serie jag oftast läser på facebook. Stripparna delas flitigt, eftersom de ofta är väldigt roliga. Nu har jag äntligen kommit mig för att läs ett av albumen och jag är inte besviken. Jag skrattar högt flera gånger.

Framförallt gillar jag Lilla Berlin och Ellen Ekman för att hon visar att feminism och antirasism kan vara hysteriskt roligt, särskilt i förhållande till sexister och rasister!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: bok nummer 44

8 thoughts on “Lilla Berlin, So last year

  1. usch ja jag har en tid 3 juni 😦 hoppas det går bra o för en liten peng 🙂 klart du skall pyssla i stället 😉 kram ha en fin dag

Kommentera

