#blogg100 / Frejigt / Katter / Pyssel

Aktiv dag, lugn kväll

#blogg100, inlägg 65

Jag har, med mina mått, faktiskt fått en del gjort i dag.

Bokat tid på banken, hos tandläkaren och hos frissan. Det sista både för mig och sonen.

Lagt ut markduk under entrétrappan så att vi kan börja fylla på med sten sen och slippa ha ogräs där.

Sen tänkte jag pyssla med mina kvinnomärken, men mitt i pysslet hände en liten olycka. Kattungen hoppade ner i toastolen innan dottern hann stänga locket och spola… sen hoppade han ur, dyblöt (och indränkt inte enbart i vatten…), och sprang genom huset och gömde sig under en säng…

Så först fick jag locka fram honom och svepa en handduk runt honom, fixa ett bad i diskhon, försöka få honom att vara kvar i hon under schamponering och sköljning, svepa in honom i ren handduk och lämpa av honom för torkning i dotterns knä.

Sen fram med mopp och hink och skura golv efter sträckan han färdades från toa till säng… Pust! Hoppas han lärde sig nått av äventyret…

image

Sen pysslade jag:

image

Alla de här är beställda, jag gillar att det jag gör redan har en framtida ägare som bestämt färg och kombo själv.

Efter krympning ser de ut så här:

image

Nu ska jag montera ringar på dem, några ska bli berlocker och några ska bli örhängen.

Efter en så aktiv dag får det bli en lugn kväll, så nu däckar jag framför teven!

12 thoughts on “Aktiv dag, lugn kväll

  1. OMG bäst att lära lill-kissen att vänta med att dyka i toan till efter det är spolat 😉
    Så aktiv å duktig Du varit idag, gillar Dina skapelser 🙂

  2. Känner igen det där hos kattungar, dom är nyfikna när man spolar. Fick dra upp en i svansen en gång. Den gjorde om samma sak fler gånger så var beredd på att det händer igen.

  3. Stackars katt. Kanske lärde den sig något … men det är tveksamt 😉 en del katter har en förmåga att hamna i …. klistret 😉
    Gillar dina pysslade märken – antar att de är Freja-designade!

  4. Men vilken liten buse 😉 Där fick du ”lite” att göra men har man katt så har man katt och det kan säkert vara väl värt både det ena och det andra. Skulle också vilja ha en katt fast helst en hund men får varken det ena eller det andra så njut du medan jag tittar jag på dina bilder och läser om för och nackdelarna 🙂
    Gillar resultatet av ditt pyssel !

Kommentera

