#blogg100 / Bokrecension

En färskvaruupplevelse

#blogg100, inlägg 58

Recension!

En färskvaruupplevelse av Jan & Maria Berglin

En färskvaruupplevelse

Ännu en Berglinbok. De är roliga på flera plan. Ibland är de verkligen rakt på roliga, ibland behöver du tänka till en stund, och ibland är det detaljer i bilderna som jag nästan missar, som de tidningslöpsedlar som skymtar förbi i bakgrunden i bland, som är det allra roligaste… Sen, den heter ”En färskvaruupplevelse”, och så är det, vissa strippar behöver sitt samtida sammanhang för att verkligen blomma ut. Även om förlaget försöker sälja det som en färskvaruupplevelse utan bäst före-datum, men det är ju bara för att de vill åt våra pengar.

Sen finns det andra strippar, som alltid är aktuella, åtminstone för mig som varit trött i femton år…

 

Berglin om trötthet

Jag kan relatera till den särskilt i dag. Jag skulle på Hälsocentralen för blodprov. Orkade inte äta frukost innan utan sov in i det sista. Buss dit, promenad hem (heja mig!), frukost, kröp upp med täcke i soffan med dottern, katterna kom och kröp ihop hos oss, och vi somnade hela högen. Vaknade lagom till middagen och nu längtar jag efter att det ska bli kväll så jag kan somna igen…

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: nummer 38

8 thoughts on “En färskvaruupplevelse

  1. Jag gillar också deras träffsäkra seriestrippar, jag har gett bort deras böcker till vänner och bekanta så att inte de skall missa hur bra Berglins är 🙂

Kommentera

