#blogg100 / Bokrecension / Kaosutmaningen / Världsomsegling

Den grymmaste månaden

#blogg100, inlägg 52

Åhh, hela den här månaden försvinner utan ork, jag som skulle komma igång med aktiviteter och bli frisk nu! På plussidan har jag hunnit läsa massor med böcker, så nu kan jag bombardera er med recensioner i alla fall! Jag kör i dag en recension av

Den grymmaste månaden av Louise Penny

Den grymmaste månaden

Äntligen har jag fått besöka Three Pines igen! Som världen ser ut i dag och med det som händer i Sverige har vi i vår familj diskuterat var vi ska ta vägen om den här utvecklingen fortsätter. Kanada känns som det enda rimliga landet numer, och OM vi skulle flytta dit så är det verkligen till Three Pines jag skulle velat flytta. Om det nu bara fanns i verkligheten och om det inte skedde så många mord där… Det är lite som Morden i Midsomer, snart borde byn vara utdöd…

Det är härligt att möta alla i byn igen, och trevligt att umgås med komissarie Gamache, men det är några saker som stör mig i läsningen. Det ena är att de interna problemen i polisen tar för mycket plats (och blir lite svårt att hänga med i) och det andra är att jag nu ännu mer än tidigare önskar att Clara ska lämna sin träbock till karl, Peter. Utöver det, ren njutning!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: bok nummer 32
Världsomseglingen: Ja, Kanada!
Kaosutmaning: 4. Läs en bok som är mestadels blå.

11 thoughts on “Den grymmaste månaden

  1. Den får jag göra en anteckning om! Men sedan funderar jag på om det egentligen finns någon riktigt säker plats där ingenting händer…

  2. Tråkigt att april varit en dålig månad för Dig å Din hälsa.

    Jag har icke läst något av denne författare så jag skriver upp i min Freja rekommenderar lista 🙂

  3. Vad roligt att läsa din recension. Minns att jag förr oftast bara ögnade igenom dem men nu när jag börjat läsa mer och mer är det riktigt intressant. Du beskriver också så bra så att man får en uppfattning om boken trots ganska få rader. Den här verkar ju intressant men jag brukar ofta dra öronen åt mig när det förekommer kommisarier, är inte så förtjust i rena deckare men det betyder inte att den här inte är läsvärd.
    Ja, Kanada låter som en bra tillflyktort om det drar ihop sig. Här på Malta är allt frid och fröjd, iallafall än så länge 😕

Kommentera

