#blogg100 / Frejigt / Katter

Antihistamin…

#blogg100, inlägg 51

I slutet av förra veckan svullnade min näsa upp till en boll som inte gick att andas genom. När jag ringde sjukvårdsupplysningen tyckte de att en läkare skulle titta på det så halva lördagen tillbringade jag på akuten. Läkaren trodde det var någon form av överkänslighet och ordinerade antihistamin.

Svullnaden försvann, men nedre delen av näsan är extremt öm och huden är missfärgad. Nån som har tips på vad det kan vara/bero på?

Jag tänker att det kanske är antihistaminet som gör mig så extremt trött att hela kroppen värker. Jag ska äta dem två dagar till och kan knappt hålla mig vaken.

Eller så är det den misstänkta b12 bristen som jag ska testas för och som visst oxå ska innebära trötthet. Och massor av andra symptom som jag har. Vore det inte ironiskt om det visar sig att jag inte alls har utmattningsdepression utan bara vitaminbrist som går att kolla med ett blodprov och åtgärdas med tillskott…

Tur jag har bra sällskap i tröttheten:

image

 

13 thoughts on “Antihistamin…

  1. Mmm…har jag inte sagt det till dig, kära Freja?
    Men lita inte på vårdcentralens siffror, för deras gränsvärden är så lågt satta att i princip ingen har vitamin- eller mineralbrist!
    Sök dig till en näringsterapeut istället. Kostar mer, men är mer att lita på : )

  2. Eftersom lokala vårdcentralen verkar sätta sina gränsvärden lägre än t ex sjukhuset så nej jag är inte förvånad för det är nog lika samma överallt.

    Jag tror ju på D vitamin Omega 3 Magnesium Folsyra & B12 som kosttillskott – det är vad läkaren ordinerat mig för trötthet, värk och hjärndöd 😉
    Inte för att jag mår bra, men bättre än då jag inte tar dessa preparat.

    Sedan kan Du mycket väl bli dödstrött av allergimedicin/antihistamin helt naturligt, det ingår som naturlig biverkning.

    Krya på kram

  3. Antihistamin blir man ofta trött av. Det vet jag av erfarenhet. Men att nästan är missfärgad vet jag inte vad det beror på… Hoppas den skärper till sig i alla fall!

  4. Åh tänk om det bara kunde vara vitaminbrist. Eller åtminstone bli mycket bättre med lite extra vitaminer!! B12 hjälper ju hjärnan att läka och det behövs ofta efter en utmattningsdepression. Håller tummarna att du får ett bra svar!

  5. Antihistaminer kan onekligen göra en trött. Det är lite som att välja mellan pest eller kolera: antingen blir du trött av överkänsligheten eller så blir du trött av medicinen. Men du verkar ha bra sällskap i tröttheten och skönt att katterna ser ut att komma överens!

  6. Antihistaminer är rena sömnpillret, så det kanske inte är så konstigt att du är trött. Hoppas näsan är på väg tillbaka till sin naturliga färg igen.
    Kram

  7. Det vore ju i och för sig bra om det gick att bota med vitaminer men irriterande om du blivit fel diagnostiserad. Hoppas det reder ut sig och att näsan återgår till det normala 🙂

  8. Konsten är som alltid att hitta en läkare som man har förtroende för. Som man kan resonera fram och tillbaka med om vad som kan hjälpa. Bara att få information om vad man i n t e har kan vara bra. Hoppas att det löser sig för dig!

  9. Du har iallafall som tur väl är, väldigt fina katter som sällskap när det nu känns motigt. Utmattningsdepression eller bara vitaminbrist, då håller jag tummarna för det senare som är lätt att åtgärda.

  10. Du verkar iallafall ha fint sällskap omkring dig i dessa trötthetstider.
    Jag känner mig helt slut jag också, skyller på pollen och den dåliga ventilationen som är just nu på jobbet mitt.
    Helt slut vissa dagar när jag kommer hem.

Kommentera

