#blogg100 / Bokrecension / Världsomsegling

Fvonk

#blogg100, inlägg 49

Recension

Fvonk av Erlend Loe

Fvonk

Min tredje bok av Erlend Loe och en sak är säker, han följer inget mönster när han skriver sina böcker. Du vet inte vad du ska få, det enda du vet är att du kommer få något helt skilt från allt annat du tidigare läst.

Den här boken handlar om herr Fvonk som drabbats av okultur på sitt arbete och därför är sjukskriven. Han tror att det finns en armé av gravida kvinnor som är ute efter honom (på grund av okulturen) och han råkar hyra ut ett rum till statsministern. Som blir hans blodsbroder och bajsar Jesus.

Ungefär så. Det här är en – annorlunda – bok. Jag vet inte om jag skulle kalla den rolig, men den gav mig nöje att läsa den. Läs den, om du har ett öppet sinne för att böcker inte alltid behöver vara som andra böcker!

4 thoughts on “Fvonk

  1. Jag har läst Fakta om Finland av denna författare och den var verkligen absurd. Jag har sett intervjuer med honom och ibland undrar jag om han skriver galna böcker eller om han är lite småtokig själv.

Kommentera

