#blogg100 / Frejigt

Förkylning i huset….

#blogg100, inlägg 37

…bara sonen som är på benen. 17 år gammal roddar han hemmet, handlar, lagar mat, dukar, diskar och sköter katterna. Vi andra hostar, fryser, sover och pysslar.

Jag försöker få till pärlväva det och det går faktiskt se en utveckling.  Från vänster till höger de tre armband jag gjort med det första längst till vänster och det senaste längst till höger:

image

Jag jobbar fortfarande med materialet som följde med väven, så jag har inte så många färger att välja på. Här trodde jag att jag valde gröna pärlor för att skapa ett peacemärke mitt på det främsta armbandet. Jag är färgblind så det kan ha varit en annan röd pärla jag valde… Ser du nått?

image

Nu bäddar jag ner mig med en bok, en katt, en brasa och en kopp te. Ses i morgon!

6 thoughts on “Förkylning i huset….

Kommentera

