#blogg100 / Bokrecension / Världsomsegling

Nätter i Reykjavík

#blogg100, inlägg 35

Recension!

Nätter i Reykjavík av Arnaldur Indridason

Nätter i Reykjavik

Åhh, vilken lycka, en oläst Arnaldur Indridason! Jag vill så gärna veta hur det gått för Erlendur på fjället då han försvunnit i de böcker som ligger närmst i tid. Men istället för att fortsätta på den tråden har författaren valt att gå tillbaka i tid. De böcker som kommer nu handlar om när Erlendur var helt ny som polis. Och de är kanonbra!

Till del gillar jag de här böckerna för miljön. Island är ett riktigt sagoland, och kontrasten mellan sagor och mord ger en extra dimension i mitt huvud. Men utöver det är Indirdason fantastisk på att bygga upp en känsla och en stämning i sina böcker som jag tycker är fantastisk. Den här boken är inget undantag. Jag gillar allt med den, och är så glad över att jag har ytterligare en bok i serien oläst här hemma!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: bok nummer 29.
Världsomseglingen: Island!

9 thoughts on “Nätter i Reykjavík

  1. Jag trodde du rest iväg 😉 men kul att hitta något man gillar i sina gömmer 🙂 ja dem säger att det är fint där kanske ett besök Freja? ha det gott kram

  2. Ping: Kenzie och Genaro – de första fallen | Freja funderar

Kommentera

