#blogg100 / Egoboost! / Katter / Pyssel

Tacksamhetstisdag

#blogg100, inlägg 29

I går blev det ingen tacksamhet eftersom jag var helt inne i migrändimma. Försökte bota den genom att stänga mig inne på sovrummet, dra ner persiennerna och bara vila. Men så blev dottern ledsen, med panikattacker som följd, så det slutade med att jag var vaken och uppe till tre på natten tills hon somnade. Så, i dag hänger migränen med, men jag ska nog kunna hitta en aning tacksamhet och glädje ändå någonstans…

Jag är tacksam över att läkaren på företagshälsovården inte ger sig i sin strävan att försöka få en rejäl utredning av mina fysiska problem. Så nu har han ordnat ännu en läkartid till mig som jag ska på i morgon. Jag har inga större förhoppningar, men är ändå tacksam över att han anstränger sig.

Jag är tacksam över min källarhåla de dagar jag har migrän samtidigt som solen gassar. Svalt och mörkt med brasa, katt och god bok, det är bra för mitt huvud.

Jag är tacksam över att huvudet tillät mig smyckespyssla, nu har jag lärt mig makrameknyta armband:

20160329 armband

Jag är oxå glad över mitt förråd av olästa böcker sådana här dagar. I bland förhindras jag att läsa för att bokstäverna hoppar runt av migränen, men kortare stunder funkar det ändå bra. Så det blir läsa, vila, läsa, vila…

Jag är tacksam över att min familj åkte iväg till farmor på påsken så jag fick några dagar i total tystnad här hemma, bara jag och katterna.

20160328 tassar

Jag är även tacksam över att det bara är drygt två veckor kvar tills den här lilla pralinen flyttar in!

12896477_1079861848743641_1027178057_o

Andras tacksamheter kan du hitta inne hos Eva Trillian, HÄR.

14 thoughts on “Tacksamhetstisdag

  1. Starkt av dig att klara av att vara tacksam i alla bedrövelse. Men oftast mår man ju lite bättre då, när man stannar upp och tänker efter. Jag brukar tänka att det finns alltid de som har det värre än jag. Fick också ta en migräntablett idag men då gick den över så jag ska inte klaga. Jobbigt för dig när den hänger kvar. Men förstås ännu jobbigare med dottern. Förstår så väl hur du känner, är delvis i samma situation… Mysigt med nya lilla kissen som kommer snart! Krya på er. Kram

  2. svar Nää inte barmark överallt och absolut tillräckligt med snömodd, is och vattenpölar för att man både ska halka å bli blöt om fötterna, vår gårdsplan är snö/istäckt liksom delar av vår väg. Vi har fortfarande snö och folk åker skidor, skoter.

  3. Lider med dig Freja 😦 trist att det är så o stackars dottern så jobbigt för er hoppas det snart känns en aning bättre & så roligt med den lille katten som flyttar in hos er 🙂 kan bara tänka mig så mkt kärlek den ger er alla 🙂 fin dag å kram

Kommentera

