#blogg100 / Egoboost! / Feminism / Politik

Feberfri gladmåndag

#blogg100, inlägg 21

Dags för veckans glada tacksamhetslista!

  • Jag är tacksam över att febern verkar lämnat min kropp

  • Tacksam över mina fina fellow fior som förgyller mitt liv

  • Glad över att flera handlat ur min F!ffär, nu funderar jag på nya produkter

  • Glad för mitt pysselrum och all kreativitet jag kan få utlopp för i det

  • Glad över att orka sitta och pyssla

  • Otroligt glad över att min dotter förra veckan tog sig till skolan och skrev två nationella prov. Ofattbart starkt av henne!

  • Glad för min bibliotekshörna, där jag kan bli feberfri med brasa, katt och god bok

  • Så glad för att naturen valde att ge tillbaka en del av den snö som försvann under förra veckans slaskande. Nu har jag det här gräddtårteträdet som blickfång när jag vaknar:

20160320 gräddtårteträd

Andras tacksamhet kan du läsa om inne hos Eva Trillian HÄR.

I övrigt vill jag informera om att den idag är det den Internationella dagen för avskaffande av rasdiskriminering och 21-27 mars är solidaritetsvecka för kampen mot rasism och rasdiskriminering, så jag kommer nog skriva en del om det under veckan!

7 thoughts on “Feberfri gladmåndag

  1. Skönt att förkylningen är bättre! Pysselrum och bibliotekshörna är ju som gjort för återhämtning!
    Allra gladast blir jag att läsa om din dotter! Ett steg i rätt riktning, håller tummarna att det fortsätter så.

  2. Så glad och läsa om att du har det bra. Det är så kul att skriver om vad du är tacksam för. Jag tycker att du borde skriva mer inlägg om tacksamhet och sånt för att då ser man vad som är positivt istället för att se den negativa sidan. Låt inte de negativa sakerna att ta din glädje från dig 🙂
    /puspita

Kommentera

