#blogg100 / blogginspiration / Frejigt

Återvänder långsamt…

#blogg100, inlägg 20

Det bästa med att vara förkyld med feber när en är sjuk i utmattningsdepression är att det finns en ”normal” sjukdom att skylla på när all ork är borta, en accepterad ursäkt.

Det sämsta med att vara förkyld med feber när en är sjuk i utmattningsdepression är att det inte finns ett uns av reservenergi att ta till så en blir VERKLIGEN helt utslagen på alla sätt och vis. 

Sömnrestriktionen, som fungerat över förväntan, är helt hopplös att följa. Febern gör att jag somnar före 2300 (restriktionen säger 000) och inte kommer tillbaka i fullt vaket tillstånd förrän vid 1100 (restriktionen säger 800). 12 timmars sömn per natt alltså… Inte mycket kvar att syssla med det som ska göra mig piggare. Jag ligger mest med en katt i knät, inlindad i filtar, framför en brasa och läser.

Faktiskt inte alls så illa!

Nu ska jag läsa ikapp alla era bloggar!

9 thoughts on “Återvänder långsamt…

  1. Det är befriande att kunna relatera sitt mående till en fysisk åkomma men kombinationen kan bli för bra. För övrigt låter tillvaron tämligen behaglig!

  2. Är jag vaken fler timmar än 10, max 12 blir jag förvånad, trött jämt, men enligt läkare tillhör det sjukdomen… Skönt förkylningen börjar bli bättre.
    Att läsa, tänk så bra att vi trots våra krämpor fixar det.

  3. Ja, det är underligt det där med att man fortfarande – i vårt upplysta samhälle – i det närmaste måste be om ursäkt när man är psykiskt utmattningssjuk. Jag blir lika förbannad varje gång jag tänker på det… Hoppas dock att du snart blir frisk från febern.

    Kram

  4. Känner så igen mig….vart tog kraften vägen som man tog så given????????? Att städa som man gjorde förr mitt i vardagen med husdjur, jobb och andra måsten delas nu upp mellan dagarna då kraften är ”puts väck” men känner idag att jag minns mer…behöver inte lika ofta stanna upp och fundera ”vad var det jag skulle göra”? Att jobba sig sjuk är ”sjukt” men vi tycks bli fler och fler som fastnar i samma fälla… Ha en fin påsk med familjen… Kram =)

Kommentera

