#blogg100 / Egoboost! / Frejigt

Tacksamma glada måndagen!

#blogg100, inlägg 14

Måndag innebär att det är dags att vara glad och tacksam. En gång i tiden (när jag jobbade i Försvarsmakten, så klart) hade jag en chef som brukade säga att han bara anställde kvinnor som var glada, kåta och tacksamma. Eller GKT-certifierade som han kallade det. Ni kan ju förstå hur det kändes för mig som var sur, bitter och förbannad…

Men i dag är jag glad och tacksam av helt min egen vilja!

Några av er kommenterade på gårdagens inlägg att jag verkade må bättre. Och på ett sätt gör jag det. Jag är ute ur den djupaste depressionen och migränen har inte drabbat mig lika ofta. I stället har jag haft en helt galen muskelvärk senaste veckan, så jag knappt kunnat röra mig utan att falla ihop. Det visade sig att det var en biverkan av de nya tabletterna, så jag har slutat med dem. Hoppas på att muskelvärken försvinner utan att jag för den skull blir deprimerad med migrän igen…

Jag är glad och tacksam för:

Energigivande möten!

Folk vill köpa mitt pyssel!

Nya kunskaper och erfarenheter!

Min fina familj!

Härliga katter, som snart är tre igen!

Mitt engagemang är tillbaka!

Kolla hos Eva Trillian HÄR vad andra är tacksamma för.

13 thoughts on “Tacksamma glada måndagen!

  1. Så skönt att du mår bättre! Inställning på en ny medicin tar tyvärr sin tid och måendet kan försämras i början men det vet du redan.

    Miss E har gått ner från 24,2 till 18,9 och i veckan blir det vägning. Vi har ökat matransonen något för ryggranden blev oroväckande tydlig.

    • Ja, det var inte det enda sexistiska skit som kom ur den munnen… Försvarsmakten är inte nått kul ställe att jobba på om du inte är en vit heterosexuell man…

  2. Biverkningar är ju något som tyvärr hör ihop med all medicin. Men Du ska absolut inte få andra symtom, bli sjuk på andra vis för att må bättre på ett annat. Jag hoppas Du slipper depression å migrän liksom den fysiska värken.

  3. Hela ditt inlägg har en piggare ton 🙂 Hoppas verkligen muskelvärken försvinner utan att något av det andra kommer tillbaka!
    Även jag ser fram emot att ni får er tredje katt 🙂 ser framemot en massa bilder att Åh:a och Ah:a över 🙂

  4. God morgon ,,,,ja jag förstår att du är tacksam för allt det. När kommer katten hem till er då? så roligt va 🙂 trist med värk själv ligger jag i flunsan o mår inget bra alls. Kram å fin dag

Kommentera

