Feminism / Frejigt / Katter

Helgens äventyr

#blogg100, inlägg 13

Jag har varit på resande fot, till stora staden Stockholm, i helgen. Nattåg ner, möte under dagen, vänta i många timmar på nattåg hem… Mötet ger energi i massor, tågresorna är helt OK, men väntandet på resan hem är trist. Jag skulle kunna träffa släkt, vänner och bekanta när jag ändå är i Stockholm, men det finns ingen ork för mig att ta mig ner i T-bana och hitta hem till någon.

Tur då att det finns stora fina hotell som inte märker att en tant sitter i deras lobby i timmar, surfar på deras fria WiFi och passar på att sittsova emellanåt…

Frukost på hotell blev det oxå, inte helt fel:

20160312 frukost

Uppfriskande äppelmust fick jag med mig till hemresan, en bekant som mustar hemma och fyller i den här fina förpackningen. Det som var kvar efter mötet fick jag med mig, så otroligt gott, dessutom med bra bok att läsa:

20160312 tågfika

Uppfödaren skickade bilder på bebisen som jag kunde pipa förtjust över där i hotellobbyn:

20160312 Axelkatt

I dag har jag vilat och passat på att jobba med fler Fi-berlocker till fina Fiffären, som du hittar HÄR. Skynda att fynda ;-):

20160313 Fiberlocker

Nu ska jag, ÄNTLIGEN, försöka surfa runt i lugn och ro bland bloggar. Det var ett tag sedan…

23 thoughts on “Helgens äventyr

    • Jodå, jag har mått bättre av den nya medicinen men den har gett andra biverkningar i form av rejäl muskelsmärta så jag knappt kunnat gå. Får se vad som händer när jag slutar med den nu…

  1. Låter som en helg som passat dig perfekt! orken kan man inte påverka alltid & sådan söt liten kisse 🙂 mjauuuuu kram å fin måndag

  2. Skoj med en Stockholmstripp! Och guuud vad söt den nya lilla familjemedlemmen är 🙂

    Men att du inte tittade på Schlagerfinalen? Mycket förvånande må jag säga… Men visst vann rätt låt! 🙂

  3. Låter som en rolig helg förutom det där långa väntandet. Perfekt att kunna slinka in i en hotellobby 🙂 Nästa gång du har några timmars väntande kan du alltid chansa att höra av dig, passar det så åker jag gärna upp och fördriver några timmar i Stockholm 🙂
    Nu får du vila upp dig ordentligt och ha en bra vecka!!

    • Jag får skriva in i bloggen att jag har öppen mottagning på Royal Viking nästa gång 😉 Kan bli en kul improviserad bloggträff!

  4. Ja den där hotellfrukosten känner man igen.
    Gick faktiskt förbi royal viking i lördags, tänk om ja visste att du satt därinne 🙂

      • Ja det måste ha varit runt halv ett, för att sedan fika på gamla brogatan. Sedan vart det en runda på stan innan vi åkte pendeln tillbaka vid 15, men då gick vi via klarabergsviadukten till pendeln.

Kommentera

