#blogg100 / Feminism / Pyssel

Pysselmani!

#blogg100, inlägg 3

Jag har ökat på medicinen jag tar för att sova bättre, vilket gör att jag är helt groggy några dagar innan kroppen vänjer sig. Men jag får inte sova mer än den fasta tiden som är lika för varje natt, 0.00-8.00. Det är för att kroppen ska lära sig att det bara är då som det blir sömn så att det är bäst att göra sömnen riktigt djup de timmarna.

Det funkar rätt bra, men när jag trappar upp medicinen blir det väldigt svårt att hålla sig vaken. Så, då pysslar jag. Det kräver inte att jag är så alert, och det gör att jag håller mig vaken. Att jag allt som oftast sticker mig i fingrarna med pärlnålen hjälper förstås oxå.

Nya i sortimentet är de här:

20160303 ljusa armband20160303 mörka armband20160303 treradiga armband

Vi tar 20 kronor per pryl, oavsett vad det är. 10 kronor går till material och resten till lokala Fi-föreningen, så om du vill betala mer än 20 går det direkt till vår väldigt tunna kassa! Om vi ska skicka så tar vi betalt för packning och porto. Kom igen, beställ, det är för en god sak, nämligen vår möjlighet att fortsätta bedriva aktivism!

8 thoughts on “Pysselmani!

  1. Oj så fina, va duktig du är. Jag har också haft problem med sömnen och ska hämta en Cpap maskin imorgon så får vi hoppas det hjälper. Jag höll nästan på att somna när jag körde idag, farligt.

  2. Fint pysslat! Och vad skönt om du kan få ordning på din sömn.
    Jag säger som KajsaLisa, med min sömnrytm är det också sådär efter 25 år som nattarbetare.

  3. Fint. Gillar rosa.
    Jobbigt med störd sömn.
    Har Du testat omega 3, inte för sömnen utan för det allmänna måendet?
    Jag blev ju rekommenderad av läkare ä inbillar mig att det hjälper…

Kommentera

