Bokrecension / Spänningsutmaning

Gone girl

Recension av

Gone Girl av Gillian Flynn

Gone girl

Långt efter alla andra läser jag ”Gone girl”. Jag har inte sett filmen, men hört mycket om både bok och film. Så tyvärr visste jag att det skulle bli en tvist i handlingen. Jag kanske tyckt bättre om den om jag inte vetat om det. För jag tyckte inte alls den var så fantastisk som jag hört. Jag tycker den var rätt så traditionell, med rätt vanliga karaktärer. Och med ett supertrist slut! Det kunde blivit bra en liten stund direkt efter tvisten, men författaren valde en annan väg än jag önskat. Typiskt. Alltid när jag sett fram emot en bok blir jag besviken. Det är så mycket bättre att läsa en bok jag inte hört talas om tidigare. 

Som när jag läste Mörka platser av samma författare. Det blev en av de bästa böcker jag läste det året! Om du vill läsa Flynn rekommenderar jag hellre den än den här.

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: 82 böcker kvar att läsa.
Spänningsutmaningen: Ja, det här är mitt bidrag för februari.

 

12 thoughts on “Gone girl

  1. Jag lyssnade på Gone girl och förstod inte heller dess påstådda storhet. Jobbigt med de där böcker som ”alla” älskar och jag inte alls förstår hypen… Och det finns en hel del såna böcker.

Kommentera

