Bokrecension / Kaosutmaningen

Nu ser du mig

Nu ser du mig av S. J. Bolton

Nu ser du mig

Jag har läst boken ”Rov” av författaren tidigare och gillade den, så nu har jag gett mig på hennes första bok om Lacey Flint. Ohhh, längtar redan efter att läsa nästa i serien, det här gillade jag! Visserligen är intrigen skruvad både ett och två varv för mycket, det är ett ganska otroligt upplägg, inte särskilt trovärdigt alls. Men det är ett driv i berättelsen som jag älskar och allt är väl beskrivet, på en alldeles lagom nivå. Personer, miljöer, relationer. En bok att bara plöja igenom och vilja veta mer.

Särskilt nöjd är jag att författaren lät mig vara med oxå!

”Myfanwy Thomas, som en gång i tiden varit granne med flickorna Llewellyn och deras fosterföräldrar, var i femtioårsåldern, men var fortfarande tillräckligt fåfäng för att bära kläder som var för tajta och använda butiksköpt hårfärgningsmedel för att dölja det grå.”

Ser ni mig framför er, med mina hemsydda leggings som korvskinn på benen och en neonrosa kalufs högst upp!

Jag gillade det här och kommer självklart att fortsätta läsa om Lacey!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: 85 kvar att läsa.
Kaosutmaning: 2. Läs första delen i en serie/trilogi.

11 thoughts on “Nu ser du mig

  1. Kul med böcker som man känner igen sig i. Problemet du beskriver verkar bero på att mitt antispamsystem tydligen sparat kommentarer för granskning efter spam.
    Eller också är det så att jag varit lite sen med att lägga ut dom. Kommentera gärna i morgon och är det problem så beskriv det gärna.

  2. Sv: Ja, vi har det underbart, och de vi hyr av är så goa, de kommer med middag nästan varje dag, snacka om lyxsemester:) I dag ska jag gå iväg till ngt hotell o byta ut mina böcker. Hoppas på att de har svenska böcker i sina hyllor som folk lämnar kvar.
    sköt om Dig.
    Fia.

  3. Ping: Bokmotsatser | Freja funderar

Kommentera

