Egoboost! / Frejigt / Katter

Lite jävla tacksamhet på en gladmåndag…

Jaha, kanske inte det enklaste att visa tacksamhet en dag som den här. Besöket hos psykologen visade att min depression är på väg tillbaka och utmattningen har blivit värre. Kanske inte så underligt med tanke på att dottern mår så dåligt… Men, jag har ändå ett bra liv jämfört med typ 99% av jordens befolkning så jag vore en liten skrutt om jag inte kunde kroppa fram en dos tacksamhet och glädje ändå…

Jag är tacksam för:

att min dotter talar med mig igen. Under några dagar har hon ignorerat mig eftersom jag är en så kass mamma. Och vem är jag att argumentera mot det? Jag ÄR en kass mamma, utan ork och energi. Men i dag var jag OK att prata med igen, det gjorde mig glad!

att vädret när jag tog mig till och från min psykolog i dag var av den sort som även en inbiten team inomhusare som jag inte kan undgå att njuta av.

20160215 vinterväder

att jag har goda vänner som jag just nu planerar ett Djungel-Feminist-Kollektiv med i mitt barndomshem. Ett weird eko/veg/konstnärskollektiv fullt med djur, just nu består listan av katter, hundar, iller, råtta, fågel, kaniner, höns, getter och islandshästar. Och ett växthus där vi odlar knark som vi kan försörja oss på… 

att den här sötnosen snart är stor nog för oss att hälsa på.

20160214 burmaboy

Om du vill se vad andra är tacksamma för kan du kolla inne hos Eva Trillian HÄR.

14 thoughts on “Lite jävla tacksamhet på en gladmåndag…

  1. Ja fy fan, det är inte lätt alltid att hitta något att vara tacksam för! Men jag tycker att du har lyckats bra idag! Att du har ett bra jobb, bara det! Det är verkligen något att vara tacksam för! Ha en fin vecka!

  2. Livets väg är varken lätt eller spikrak. Skönt att ni pratar med varandra igen. Jag tror inte att du är en kass mamma utan det är nog situationen i sig som är vår.

  3. Livet är inte lätt. Det är tufft att kämpa. Var rädd om er!
    SV till arga tanten;) Med en ny arena blir den gamla som ligger på en idrottsplats, mer tillgänglig för alla ungdomslag i fotboll (både flickor och pojkar) samt friidrottsföreningen (både flickor och pojkar) som fått stå tillbaka pga allsvenskt spel. Så jag tycker det är rätt med en ny arena just ur den aspekten att det inte bara är manlig elitidrott som ska premieras.

    • Tyvärr är det inte så här för oss, det är elitlagets arena som byggs ut och om för massor av pengar utan att det går till några fler än just dem…

  4. Oftast är inte tacksamhet det man går och tänker mest på – det är därför jag gör det en liten stund varje dag, för att skriva ner det – jag tror det räddar mig ibland. Mer än ibland!
    Den vinterbilden! Förstår att det var fint att gå där! Ljus! Vi behöver allt ljus vi kan få!
    Det är inte lätt när ens barn mår dåligt. Man blir så väldigt hjälplös. Önskar det fanns en universallösning – och att jag hade den, för så skulle jag dela med mig!

  5. Svår situation, delvis omöjlig, Ni behöver konkret hjälp, både Du & dottern. Tror inte Du är en kass morsa, däremot litar dottern på Dig till 100% å kan ta ut sin frustration på Dig för Du finns kvar, lämnar inte, å Du är hennes styrka. ❤

  6. Allra först vill jag skicka ett stort GRATTIS i efterskott!
    Och säg till när kollektivet är igång…..jag kommer gärna och hälsar på, rensar lite ogräs och klappar en katt nån gång! 😉

  7. Hej kära du. Det är inte lätt här i livet, alla har något tungt i sitt bagage. Tacksamhetslista tycker jag också är bra, det blir så konkret. Vet inte om jag har sagt det tidigare men utmattning + bipolär är mina diagnoser. Att hitta verktyg, tacksamhetslista, affirmationer är sånt som är bra.
    Styrkekram till dig
    /Leva-Kerstin’
    http://www.steeperz.com

  8. Låter fruktansvärt jobbigt… Man mår ju alltid dåligt när en s barn mår dåligt. Vet tyvärr av egen erfarenhet. Hoppas även din dotter får professionell hjälp att ta sig igenom sina problem. Och vad skönt att hon pratade med dig igen! Då blir man glad!!
    Tror ni kommer trivas alldeles utmärkt på det där kollektivet 🙂 Jag hakar på Cissi och hälsar på er 🙂

Kommentera

