Bokrecension / Boktolva / Kaosutmaningen / Världsomsegling

Svinen

Svinen av Lotte och Sören Hammer

svinen

En ny bekantskap för mig, som var helt OK. Den är kanske lite väl otäck i bland, jag behöver inte ha så detaljerade beskrivningar, min fantasi är bra på att komma på otäckheter alldeles av mig själv Tyvärr är den även rätt sexistisk, men det ingår ofta i danska böcker som ett givet inslag. Tu ändå att  jag gillade den, för jag har några fler böcker av samma författare liggande här hemma, så nu kan ag se fram emot dem. Och se om det jag gillar finns kvar och o det jag ogillar försvinner!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: 88 kvar!
Boktolvan: Ja, årets första tidigare olästa författare.
Världsomseglingen: Danmark!
Kaosutmaning: 35. Läs en bok av en författare du aldrig har läst tidigare.

 

 

2 thoughts on “Svinen

  1. Trots att jag har läst det mesta i deckare och kriminalromaner så blir jag blir jag ibland illa berörd av alltför mycket detaljer om våld. Just nu avstår jag för sådana böcker även om dom kan vara bra.

Kommentera

