Bokrecension

Spinnsidan

Spinnsidan av Marianne Cederwall

Spinnsidan

Tredje boken jag läser om Hervor och Mirjam. Nu är de tillbaka på Gotland och som vanligt praktiserar de sin häxkraft på omgivningen. Jag gillar verkligen miljöerna i de här böckerna. Oavsett om det är Norrbotten eller Gotland, så är de fint beskrivna och känns äkta. Jag skulle gärna besöka Majvors kapell, eller plocka örter med Hervor, det känns lockande.

Boken som sådan är roande för stunden, men den är, som de andra böckerna, väldigt ytlig. Inget griper tag, och långt ifrån allt förklaras, mycket bara passerar förbi utan att jag egentligen förstå vad som händer eller varför. Jag kan bortse ifrån det, eftersom jag gillar miljöerna och är rätt förtjust i Hervor, men det är nog bra att jag väntar ett tag emellan att jag läser om dem, för flera i rad skulle jag nog inte stå ut med.

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: Den 10:de!

11 thoughts on “Spinnsidan

  1. En ny författare för mig. Ytliga böcker kan vara lättsam underhållning för stunden och fyller faktiskt en funktion. Bra miljöbeskrivningar brukar höja boken ett snäpp. Det är viktigt för oss läsare att få inre bilder för då har författaren lyckats.

  2. Ang Ove tror du man kan bli besviken på Lassgård? nu har ju inte jag läst boken men sett filmen 2 ggr lika bra o sorglig 🙂 hoppas allt är bra o att ni får en fin fredag kram

  3. Okej, inget för mig alltså. Men jag förstår inte varför du läser om dem om du inte är så jätteförtjust i dem. Det finns ju så många andra böcker att läsa!

Kommentera

