Bokrecension

Stalker

Jag är på väg till Stockholm för ett möte i morgon. Nattåg dit, sitta i möte, nattåg hem. Så i morgon kommer jag att tidsinställa ett inslag, en bokrecension, hoppas det fungerar! Jag har läst långt fler böcker i januari än vad jag hunnit recensera, så jag vill hinna med att publicera en till av dem… I dag kör jag oxå en recension innan jag packar och åker till tåget!

Stalker av Lars Kepler

stalker

Jag brukar tycka att Keplers böcker är si så där. Ibland är de alldeles för brutala, ibland är de osannolika och ibland ägnar de flera kapitel i sin bok till att marknadsföra sin nästa bok. Allt det är irritationsmoment som brukar störa min läsning. Antingen har de rensat bort det värsta av det här från den här boken eller så har jag blivit avtrubbad, för den här boken retade jag mig inte på. Jag tyckte den var intressant och spännande, och även om det finns några verkligen udda miljöer och människor så håller de sig på rätt sida av gränsen mellan sannolikt och osannolikt.

Så, just den här rekommenderar jag, fast om en ska förstå handlingen fullt ut, vad gäller huvudkaraktärerna, så kan en nog behöva läsa de tidigare böckerna oxå..

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: 95 kvar, det tickar på!

15 thoughts on “Stalker

  1. Den boken har jag men inte läst så då kanske jag skall låta bli :/ har inte läst böcker sen innan..va skoj att du är på resande fot 🙂 hoppas det går bra kram fin dag till dig

  2. Jag tyckte den var riktigt bra men håller med om att man ska ha läst övriga. Just nu har jag hans senaste, Playground, hemma men har inte börjat på den än…

    Ha det så trevligt i Stockholm!

  3. Jag har bara läst de allra första av Kepler, och dem sträckläste jag. Inte för handlingen, för den tyckte jag var ganska ointressant och ibland för osannolik, som du också skrev. Däremot gillade jag deras språk och hur de för handlingen framåt, det vill säga själva hantverket. Jag blev imponerad av hur de kunde få så mycket sagt med så få ord.

Kommentera

