Bokrecension / Kaosutmaningen

För evigt dömd

För evigt dömd av Harlan Coben

För evigt dömd

En av Cobens fristående och den är OK, men inte en av de bästa. Jag gillar intrigen som är snårig med många olika spår, men som ändå har ett helt oväntat slut. Det jag har svårt för är huvudpersonen. Hennes karaktär känns inte äkta, den stämmer inte. Hur hon verkar ha tänkt och arbetat tidigare kontra hur hon tänker och arbetar i den här boken. Det är två olika personer och jag tycker inte det finns någon förklaring till varför hon förändras så markant. Jag gillar inte när karaktärer i böcker så tydligt är en skapelse av en annan och inte en riktig person, så det drar rejält ner min upplevelse av boken. Tyvärr, för intrigen är, som sagt, bra!

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: 98 kvar.
Kaosutmaning: punkt 34, Läs en bok med en ensam person på omslaget.

8 thoughts on “För evigt dömd

  1. 100 böcker, fantastiskt mål! Jag försökte sätta mål med en i månaden men har inte hunnit börja ännu. Läsning och adhd,ingen höjdare 😛

  2. Tror många författare missar och karaktärerna glider iväg. Brukar säga att när man skapar karaktärer kanske man avslöjar 10% av dom i texten, dom övriga 90 får inte plats och är ett stöd man själv har i skrivandet.

Kommentera

