Bokrecension

Sex år

Det har varit lite upp och ner här hemma de senaste dagarna, så bloggen blir lidande. Jag och dottern har båda problem med sömnen så vi går mest runt i någon form av dvala och längtar efter kvällen, och sen när den kommer kan vi ändå inte sova. Tur att det finns böcker att fördriva tiden med…

Sex år av Harlan Coben

Sex år

En av Harlan Cobens fristående böcker. Otroligt spännande och välskriven, med en snårig intrig och en perfekt upplösning. Vad mer kan en begära av en bok? Inget, inte jag i alla fall. Det här är precis det jag vill ha av en Coben. En vanlig människa som dras in i en farlig situation utan att riktigt förstå hur eller varför, och som kanske just därför beter sig så oförutsägbart att han lyckas. Bästa tidsfördrivet jag kan tänka mig, en bok som jag sträckläser och glömmer tid och rum. Och sen ändå kan lägga ifrån mig utan att sakna, eftersom alla trådar får sitt svar i slutet.

Så här påverkas mina utmaningar

100 böcker under 2016: 99 kvar

15 thoughts on “Sex år

  1. Tack för tipset! Den gör jag genast en notering om.

    Hoppas att nattsömnen blir bättre för i längden tar det enormt på krafterna om man inte sover bra…

  2. Sömnproblem är ingen höjdare, kolla med läkare om de kan skriva ut melatonin. Det är kroppens egna hormon och brukar fungera bra och ger inga segdagar efteråt.

  3. Hmm… Nu när jag har börjat förlika mig med tanken på att ladda ned böcker från biblioteket.se till en läsplatta så blir mitt urval av läsbara böcker större. Ska kolla om han är ”fin” nog för biblioteket 🙂
    (Just nu håller jag på med min första bok-utan-riktig-bok, Analfabeten som kunde räkna. Det GÅR faktiskt att läsa utan riktig bok… 😉 )

  4. Jag knaprar Atarax när jag inte kan sova och när det är extra jobbigt tar jag ett glas rött innan. Vilket man INTE får men det är så himla skönt att somna när man har för många tankar i huvudet. Hoppas ni får sova snart. Kram!

  5. Det är verkligen tufft att ha problem med sömnen, har haft samma bekymmer här. Hoppas att det blir bättre för er snart och tack för alla dina uppmuntrande kommentarer hos mig. Skickar styrkekramar till dig!

  6. Så jobbigt att inte kunna sova, natten blir så lång, så lång när man är vaken!
    Den där boken lät väldigt intressant, ska se om dom har den på biblioteket nästa gång jag går dit!

  7. Va jobbigt med sömnen, känner igen känslan som du beskriver.
    Med minsta lilla oro i kroppen sover jag dåligt. Hoppas min bärnsten på silverkedjan min hjälper mig framöver, ska tydligen vara bra för dålig sömn bland annat.

  8. Jag lider med dig och dotter som har svårt att sova….själv sover jag minst 13 timmar oftast, jag har vaknat någon gång emellanåt men somnar snabbt om igen….orkar inte med böcker just nu då jag oftast drömmer vad de handlar om…. kikar på serier på datorn tills ögonen och jag själv tröttnar ur…sedan sover jag oftast gott. Sömnen och vilan är så viktig…Hoppas ni båda får sova GOTT snart och att all oro kan försvinna, kram

Kommentera

