Barn / Feminism / Frejigt / Inredning / Jobb / Katter / Politik / Trädgård

Mål och önskningar för 2016

Mina mål för 2016!

  • Viktigare än någonsin är mitt tillfrisknande. Jag saknar att arbeta och ha ett socialt sammanhang. Jag vill känna mig energisk och utvilad igen, inte ständigt trött och i andnöd. Mitt tålamod är slut, så det är en stor utmaning för mig att göra det här på det sätt som läkare och psykolog förordar. Långsamt och i små steg…

  • Fortsätta mitt politiska arbete. Mer tal, demonstrationer, aktiviteter och debattartiklar. Mer möten, beslut, studiecirklar och givande diskussioner. I år ska jag vara frisk under Almedalen och få vara med mitt i smeten!

  • Vad gäller huset så vill jag även det här året få upp de sista hyllorna i bibliografen och pysselrum, och sy och hänga upp draperierna. Det här året måste det bli klart så vi kan packa upp de sista flyttkartongerna och slippa flytta runt dem varje gång vi vill ha något ur någon av dem…

  • Huset SKA målas klart. Jag hoppas att mannen får tummen ur och målar klart takfoten, så ska jag försöka friskna till så pass att jag kan ta betonggrunden. Och om det här blir gjort så ska katterna äntligen få balkongen som uterum. Så ska den sista lilla biten gräsmatta bli klar och de stenar som går till vår entré från cykel/gångvägen förbi vårt hus ska ner i marken, det fixar jag och sonen redan i vår.

  • Klara av de läsutmaningar jag föresätter mig (kommer i ett senare inlägg), för att på så sätt vidga mitt läsande.

 

Önskningar:

  • Att vår gamla katt fortfarande får må bra och ha sin hälsa kvar. För varje år blir den här önskningen mer och mer otrolig, han fyller 20 i sommar. OM han dör så hoppas jag det blir smärtfritt för honom, min finaste gokatt!

20151202 burma

 

  • Att vi alla i familjen (katterna inkluderas) får hålla oss friska och må bra!

  • Att sonen fortsätter ha det bra i sin skola och med sina vänner och att dottern blir frisk ur sin depression och kommer ut starkare på andra sidan.

  • Att mitt arbete inom Feministiskt Initiativ ska ge mig bättre möjligheter att aktivt kunna göra vår värld vackrare!

  • Och, självklart, att vi vinner massor av miljoner på Lotto och kan leva det drömliv vi vill ha! Vårt lyxiga konferenscenter där vi dels ska ta emot företag som betalar bra för upplevelserna vi kan erbjuda, dels ha plats för långtidssjuka och andra som behöver ett avbrott i vardagen men inte själva har råd. Utöver det skulle jag vilja använda pengarna till att skapa kreativa och utvecklande mötesplatser för asylsökande, EUmigranter och alla andra i samhället, där alla får vara med på sina villkor.

18 thoughts on “Mål och önskningar för 2016

  1. Inga orimliga mål, så länge en gör sitt bästa skall en vara nöjd 🙂
    Jag uttalar inga mål men min hälsoresa jag påbörjade i somras skall få sällskap av övriga familjemedlemmar är tanken 🙂

  2. Bra med mål och önskningar!
    Sv: Vad jag förstår så ÄR det meningen att de ska ingå i undervisningen – men, j a, det är nog inte alla lärare som håller med om det – och i Sverige tvingar vi ju ingen (knappast ens när det är tjänstefel) så … en del kommer nog bara slänga den där boken!

  3. Hej
    Nu vet jag ju inte vad det är för åkomma du har men det låter som att du gått i väggen. Det är så bra att ha önskningar, attraktionstänk och att ha delmål. Men tyvärr måste jag som är i samma situation säga att det är för alldeles för mycket du vill, Risken är att besvikelsen blir stor. Sorry, men det jag säger är från min verklighet.
    En stor kram och lycka till önskar jag dig
    /Leva-Kerstin
    http://www.steeperz.com

    • Jag vet inte om mina mål är så mastiga med tanke på att det handlar om ett år. Ett år där jag även beräknas kunna gå tillbaka till mitt jobb. Om jag kan jobba så borde jag kunna, under ett år, sätta upp några hyllor och sy några draperier samt måla en ganska liten yta. Målen är satta i samarbete med min läkare och psykolog, jag är väl medveten om mitt tillstånd och vad som behövs för att jag ska må bra. Jag förstår att du skriver av omtanke, men du behöver inte oroa dig!

  4. Det som jag gillar med när man håller på hemma är att man ser resultat direkt, sen kan man bara gå runt och njuta. Jag har ETT rum som jag är jättenöjd med. Det är äldste sonens stuga. Jag kan gå dit och sätta mej och titta på det när de andra rummen är röriga och bara njuta! Haha

  5. Håller tummarna att du vinner massor av pengar för det där lät ju jättebra!!
    Förstår att fokus ligger på att bli frisk och att barnen mår bra. Det är det viktigaste!! Lycka till!

  6. Ping: Sammanfattning 2016 och vart bär 2017 hän? | Freja funderar

Kommentera

