Arg tant / Feminism / Frejigt / Katter / Politik / Pyssel

Årskrönika 2015

2015 var ett år med ganska stor personlig förändring för mig, så jag tänkte även förändra min årskrönikas form. Jag har blivit mer utåtriktad i min feminism och jag har blivit enormt mer politisk aktiv. Det började under andra halvan av 2014 men har eskalerat rejält under 2015, vilket innebär att jag även ändrat innehållet på bloggen en del under året.

Utöver det bestämde jag mig för att minska på mitt bloggande en del, dels för att inte känna mig stressad eftersom jag håller på att rehabilitera en utmattningsdepression, dels för att mitt politiska arbete hjälper rehabiliteringen bättre än bloggandet och dels för att jag börjat driva först en och sen två andra bloggar. Tack och lov kan jag återanvända material mellan mina bloggar, så det är inte så väldigt betungande egentligen. Särskilt inte för mig som gillar att skriva.

En följd av de här två sakerna är att året bestått mindre av olika typer av bok- och fotoutmaningar, men mer av den arga tanten. Ett arga tanten inlägg blev dessutom spritt på twitter, det om skatan, HÄR. Uppföljaren blev inte lika spridd, men jag tycker den är rätt kul den med, HÄR.

Jag har skrivit en del om politik på bloggen och det vill jag gärna fortsätta att lyfta fram, så här kan du läsa om:

ExtremismSex och samlevnadDe mest utsattaTwitterstormInte alla män?FacebookilskaKD, DÖ och NATOAsylpolitikNazisterMediaSD kursändringLokaltidningen, Glesbygden, Skolan, Statistik och Manliga komiker

Mitt läsande fick ta stor plats på bloggen i slutet av året, men det redovisar jag i ett annat inlägg, så det jag skulle vilja lyfta fram i kröninkan är att politiken blandats med pyssel, ofta pyssel som en del av det politiska. Jag har sytt, stickat och skapat smycken, så jag kan fylla en garderob. Kolla till exempel här:

Två kappor, FemimaskotarRegnbågssmyckenFler femimaskotar, Färdiga femimaskotarVinterkappa under tillverkningVinterkappa och banderoll, StickstartBerlockarmbandTygerSmyckeset, Halsduk och tröjorRegnbågsarmbandLeggingsKoftor och linneTyger och regnbågsarmbandSommargarderobLjusmanchetter och slutligen Djurörhängen, som jag inte redovisat resultatet av, så här kommer det:

20151124 sköldpadda 20151124 manet 20151124 krokodil 20151124 fladdermus 20151124 drake 20151124 bläckfisk 20151124 anka

I övrigt har mitt år, tack och lov mest bestått av katter. Sjuka katter, friska katter, arga katter, gosiga katter och härliga högar av katter!

IMGP4469rev IMGP4489rev IMGP5113rev IMGP5182rev IMGP5973

Nu ser jag fram emot ett härligt 2016 med många olika blogginlägg och hoppas jag får dig med på resan!

12 thoughts on “Årskrönika 2015

  1. svar Helt vegetariskt skulle vi nog inte kunna äta då jag å min man är för stora köttätare 😉
    men tanken är att det ska bli något nyttigare mat och helst inte ”hel/halvfabrikat” i för stor mängd.

    Min önskan för 2016 är (förutom att bli frisk, må bra och orka leva) är att bli mer kreativ, Du inspirerar mig 🙂

    Jag kommer absolut fortsätta följa Dig ❤

  2. Katter är självständiga och gosiga djur! Gillar skarpt! Dessutom gillar jag krokodilen som klamrar sig fast i ditt öra bäst av alla dina härliga örhängen du visar i inlägget!

  3. Mysiga katter! Du får väl hitta en balans i ditt bloggande kanske. Jag känner en del aktiva politiker som twittrar istället för att blogga. Det blir ju lite kortare inlägg men enklare att administrera tror jag.
    Jag delar ibland mina foton på Instagram och blogginlägg till min twitterlänk.
    Oavsett var du är på nätet framöver så ser jag fram emot att följa dig under år 2016!

  4. Wow vilken koll du har på dina inlägg och det du gör! Jag har ingen koll och det tycker jag är skönt på något vis, jag har ofta bara kört på i livet så jag slipper komma ihåg jobbiga saker, men det var väldigt kul att se allt du gjort. På något sätt så tycker jag att du känns lite gladare och starkare och jag hoppas att 2016 blir ditt år! Kram!

  5. skrev en lång kommentar som försvann 😦 kul att läsa om allt runt dig 🙂 hoppas att allt kommer bli bättre 2016 underbara kattbilder 🙂 bästa året för dig o de dina kramen

Kommentera

