Bokrecension / Spänningsutmaning

Svikaren och ett gott nytt år!

Svikaren av Harlan Coben

svikaren

En Coben i serien om sportagenten Myron Bolitar, jag brukar gilla Cobens fristående böcker bättre, men den här tyckte jag ändå om. Kanske för att grabbigheten inte är lika uttalad som den varit i de tidiga böckerna om Myron. Kompisen Win (som faktiskt är helt omöjligt för mig att tycka om) får inte så mycket plats som han brukar i den här, och när han får plats så är han tyst, vilket är en fördel…

En spännande och samtidigt djupt sorglig berättelse om en familj som gått sönder, berättat på ett actionspäckat sätt, precis som jag vill ha det! Jag rekommenderar den, men tänker samtidigt att det kan vara bra att läsa de andra böckerna i serien för att förstå vilka Myron, Win, Esperanta och Big Cyndi är.

Det här blir årets sista bidrag till Mias Spänningsutmaning.

Gott Nytt År alla bloggvänner!

IMGP4236rev

9 thoughts on “Svikaren och ett gott nytt år!

  1. Ping: Mitt bokår 2015 | Freja funderar

  2. God fortsättning! Fristående böcker är helt klart att föredra och Coben har inte blivit läst tidigare – så Svikaren får jag nog till att svika. 😉

Kommentera

