Barn / Bokrecension / Frejigt

Svarta lådan

God fortsättning! Vi har haft en lugn och skön jul, ätit gott, sett många filmer och kunnat ägna mycket tid åt varandra. Dottern mår bättre och jag sämre. Nu när jag kan släppa lite på oron för henne så känner jag hur mycket av mina ångest- och depressionssymptom som är tillbaka. Sällan har jag varit så glad över ett riksdagsbeslut om det som tog bort den bortre gränsen i sjukskrivningen. Jag har visserligen en bit kvar till den spärr som fans förr, men nu behöver jag inte alls tänka på att den finns. Det i sig underlättar mitt tillfrisknande! Jag har i jul även hunnit läsa massor, så jag fortsätter med bokrecensioner… 

Svarta lådan av Michael Connelly

Svarta lådan

Det här är verkligen min comfortzone. Att läsa den här boken var en ren njutning! Ett bra driv, en intressant intrig, spännande vändningar, dramatiska jakter. Så här vill jag att alla böcker ska vara! Harry Bosch är dessutom mycket trevlogare att umgås med nu för tiden, när han inte är en dyster ensamvarg utan en engagerad tonårsförälder!

Jag kan till och med acceptera att det är ett 20 år gammalt brott de arbetar med, eftersom det faktiskt är 20 år sedan brottet begicks. Jag brukar irritera mig på författare som gör tvärtom, låter ett aktuellt brott ha sina rötter långt bak i tiden. I det här fallet är det snarare så att förövarna tror att de klarat sig, men då hade de inte räknat med Harry! Jag rekommenderar alla Connellys böcker, men tror det kan vara bra att läsa dem kronologiskt för att förstå hur det är mellan Harry och olika personer som dyker upp i den här berättelsen!

11 thoughts on “Svarta lådan

  1. Himla nice Din dotter mår bättre ❤ Härligt att Ni haft en bra jul.
    Mindre kul att Du då känner Dig sämre, dock vanligt… tidigare kunde Du inte känna efter hur Du egentligen mådde eftersom allt fokus var på Er dotter, krya på kram ❤
    Jag ser Harry Bosch lite då å då på tv, inspelade program… gillar dock böckerna mer.

  2. Så skönt att din dotter är lite bättre men sorgligt att du känner dig sämre igen. Hoppas det är tillfälligt för din del så att du kan se framåt mot en skaplig vår.
    Vill önska dig och din familj ett GOTT NYTT ÅR!

  3. Så är det ju, man känner hur man själv mår när man väl inte oroar sig för andra i första hand – och det kan förvåna hur man faktiskt mår …
    Önskar dig ett gott slut på 2015!

  4. Låter skönt att dottern är bättre 🙂 gäller det en själv kan man hantera det på sitt vis men då det är barnen är det lite värre …skönt för er stor kram ta hand om dig Freja

  5. Det där är så klassiskt, vi oroar oss för våra barn och mår dåligt när de mår dåligt. Vet exakt hur det är. Sonen fick ju lov att komma hem från Argentina pga att han mår dåligt.
    Ändå glad att dottern mår bättre. Då mår du också snart bättre ska du se!!
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och hoppas du tillfrisknar mer och mer!! Kram

Kommentera

