Jul

God jul alla bloggvänner!

Dan före dopparedan och julförberedelserna är i full fart… Eller inte… Här har sonen just nu röjt upp bland det kaos jag skapat i vardagsrummet genom att slappa i soffan och släppa allt jag läser, skriver, pysslar, äter och dricker på golvet runt soffan. Vi dammar tv-bänken, så att allt godis får plats och sen dammsuger vi mellan soffan och TVn, det får räcka.

Vi firar julen som vi brukar. Gröt till frukost, sen får barnen sina paket, i år färre än någonsin eftersom min sjukskrivning påverkar ekonomin rejält. Sen spelar vi TV-spel tillsammans (Mario cart) och äter godis. Gör tacos tillsammans till middag och sen bäddar vi familjesäng framför bioduken i bibliografen och kollar film och äter snacks tills vi somnar. Planen är att se Äntligen hemma 1 och 2, Grinchen och A Nightmare before Christmas, få se hur många vi hinner innan vi somnar…

Jag önskar God Jul till alla fina bloggvänner, må ni alla få precis den jul ni önskar er!

God jul

26 thoughts on “God jul alla bloggvänner!

  1. Imponerad av Er jul sammanhållning 🙂 Inspirerande. Även om ingen i min familj skulle välja att fira alternativ jul… jul är lika med julklappar, julskinka och ångest 😉

  2. Hoppas ni får en härlig julafton och hinner se alla filmer ni har tänkt er. Annars finns det ju en dag imorgon också. Du har i alla fall jag tänkt att kolla in Askungen – hela filmen. Jag tror inte jag har sett den sen 1969 eller när det nu var… 😉

    Kram och God Jul! 🙂

Kommentera

