Bokrecension / Kaosutmaningen

Skuldens gudar

Skuldens gudar av Michael Connelly

Skuldens gudar

Dags för en Connelly igen, tidigare har jag recenserat  Fågelskrämman, PrövningenNio drakar, Det femte vittnet och Fallet. Connolley växlar mellan olika huvudkaraktärer, där han oftast skriver om Harry Bosch och därefter är Mickey Haller, Harrys halvbror, vanligast. Normalt brukar jag gilla Harry Boschböckerna bäst, tätt följda av Mickey Haller böckerna. Det här är en Haller bok, men den är helt i klass med Bosch-böckerna. Det här är verkligen Davids kamp mot Goliat, där Haöller som försvarare av den uppenbara mördande hallicken slåss mot, inte bara åklagaren, utan även en stor del av polismakten. Spännande, skickligt snårig intrig, och en bok där du verkligen vill att den anklagade ska klara sig.

Rekommenderas!

Med den här boken stryker jag punkt 6. Läs en bok om gudar, i Kaosutmaningen. Därmed har jag, mot förmodan, klarat av 20 av de 35 punkterna på listan, alla jag klarar hädanefter är bonus!

14 thoughts on “Skuldens gudar

  1. Jeg tror jeg har lest ham, men for tiden holder på med en død ukrainsk jøde. Den overgår en hvilken som helst kriminalroman. Får lese ham ferdig først .
    Klem 🙂

  2. God morgon på dig …oj va du är flitig med ditt läsande, önskar att jag var likaså 😦 hoppas du har bättre väder än här även om graderna är 8 plus men grått kram

    Evas blogg

  3. Ping: Mitt bokår 2015 | Freja funderar

Kommentera

