Bokrecension / Boktolva

Tillsammans är man mindre ensam

Woohoo, 30000 kommentarer! Helt otroligt, det trodde jag inte när jag började blogga för lite drygt fem år sedan! HÄR kan du läsa mitt första inlägg och HÄR kan du läsa mitt mest besökta inlägg, tänk vad lite naket kan göra för bloggtrafiken… 

Kommentar nummer 30000 fick jag av Kort, en bloggare jag följt i flera år. Tack så mycket!

Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda

Tillsammans är man mindre ensam

Jag läste den här boken lite avvaktande. Jag gillade alla karaktärerna, men det var en känsla av katastrof över varje sida, hur skulle det gå, jag ville så väldigt mycket att allt skulle gå bra… En bok jag slukade och som jag nog tror jag kan utnämna till det här årets bästa bok. Den låg så nära mig, och samtidigt så långt ifrån mig. Jag är allt annat än frankofil, jag är varken intresserad av matlagning, historia eller konst. Men ändå. Den gick rakt in under huden på mig och jag kunde inte lägga den ifrån mig. Jag läste sent på natten när jag höll mig vaken för att inte dottern skulle känna sig övergiven, jag läste den tidigt på morgonen när dottern sov och jag kunde få slappna av. Jag klarade knappt av att äta eller gå på toaletten för jag ville inte släppa den ifrån mig.

Och när slutet kom andades jag ut, det blev ett slut jag kunde trivas och vara nöjd med.

En av mina boktolvaförfattare som blivit läst!

25 thoughts on “Tillsammans är man mindre ensam

  1. Det var väldigt länge sedan jag läste den. Valde den innan den blev omtalad bara för sin vackra titel och jag tyckte lika mkt om den som du minns jag. Kram och grattis till ditt enorma antal kommentarer. Kul!

  2. Minns så väl ”nakeninlägget” när folk såg rubriken så väcktes nyfikenheten 😉 Vad kul att jag blev din 30 000 kommenterare =) Boken verkar mycket läsvärd.
    Skriver svar här på din kommentar inne hos mig, jag vet att mina elever läser min blogg och vill inte att de ska se mitt svar. Har ju blivit bjuden på flera aktiviteter av eleverna och jag älskar de goa ungarna och gör det för att få träffa dem och jag vet att det kommer att kosta (mycket) kraft och flera dagars vila. Allt har ju sitt pris men ungdomarna är så värt det =) Ha en fin vecka, kram

  3. Vad kul att du hittat en bra bok och grattis till din framgång! Jag kan känna att man saknar boken när man hittat någon som man gillar och sedan läst ut den. En sån bok är En man som heter Ove. Sån norrländsk typisk man (av de män jag känner så är de flesta så tungsinta) även om Ove inte är en norrlänning. Jag måste bara se den när den kommer på bio. Har du läst den boken? (Jag hinner inte blogga eller läsa bloggar så mycket längre tyvärr så jag kan ha missat om du skrivit om den). Kram!

  4. Oj, du har koll på hur många kommentarer du har fått! Så kul att så många kommenterar, men du är ju flitig också. Har du koll på hur många kommentarer du har skrivit då?? Ha en fin vecka!

  5. Va kul med så många kommentarer 🙂
    Känner igen denna bok, vet inte om jag läst den och glömt det men ska kolla vidare på det sedan ikväll.
    Idun, björnen som man kunde se live förra året, finns att se i år igen 🙂

  6. Ping: Nyårslista 2015 | Freja funderar

  7. Ping: Mitt bokår 2015 | Freja funderar

  8. Ping: Bokmotsatser | Freja funderar

Kommentera

