blogginspiration / Bokrecension / Boktolva

Vindens skugga

Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón

Vindens skugga

Det här börjar som en stillsam berättelse om böcker och utvecklas till en dramatisk thriller. Här är det förlorad kärlek, onda polismän, före detta agenter, oäkta barn, dödfödda barn, bedrägeri, förräderi, utnyttjande, mordbrand, husockupationer, misshandel och mord om vart annat. Otroligt bra upplagt och spännande beskrivet. En bok som både tillfredsställer litteraturnörden i mig och deckarfantasten!

Den får mig att leta reda på min ungdoms reservoarpennor, att besöka bibliotek, att leta efter gömda skatter och att söka ledtrådar på de mest udda ställen. Det här är något så udda som en bok jag önskade jag hade oläst så jag kunde läsa den igen utan att ha en aning om vart den kommer att föra mig!

Rekommenderas verkligen!

Ytterligare en av mina boktolvor avklarad.

Och bara två kommentarer kvar till 30000!

 

 

 

15 thoughts on “Vindens skugga

  1. Hoppas ni har det gott & skönt att du köpt klappar som du skall jag sa till maken det blir inte så många för jag har sjuklön o det är ingen höjdare alls kram

    Evas blogg

  2. Ping: Mitt bokår 2015 | Freja funderar

Kommentera

