Bokrecension / Boktolva

Älvalek

Älvalek av Margaret Skjebred

Älvalek

Det här är en av mina sista bokklubbsböcker. En bok jag fick på köpet när jag handlade nått annat. Den är sista delen i en trilogi, jag har tydligen läst de två första men har inget minne av det… Jag gick strax efter jag fått den här ut ur alla bokklubbar, så det här är en av mina sist hyllvärmare oxå. Det brukar vara faran för bokklubbsböcker hos mig, att de blir hyllvärmare, eftersom jag inte fullt ut valt dem på egen hand, och anledningen till att jag slutat med bokklubbar…

Det är inget fel på den här, det är välskrivet, med bra miljöberättelser och mycket känslor. Som vanligt retar jag mig på vuxna som utsätter sina och andras barn för situationer och känslor som de inte skulle behöva hantera.

Jag tycker det är så underligt att jag inte minns det som hänt i de tidigare böckerna, för de finns i min bokhylla och är helt klart lästa (ja, jag gör hundöron i mina böcker), men de kan inte ha lämnat något avtryck alls, för de personer jag läser om i den här boken känns som helt nya bekantskaper och de tillbakablickar som sker påminner mig inte om något jag tidigare läst.

Trots att det inte alls är nått fel på vare sig berättelsen eller berättandet kommer den här boken att gå samma öde till mötes i min hjärna, den kommer snabbt att glömmas bort, även om den var ett trevligt tidsfördriv för stunden!

Den här finns på min boktolva, som jag nu kan stryka den ifrån!

9 thoughts on “Älvalek

  1. Böcker som man glömmer snabbt är nog inte så bra. Just nu är jag så pigg på att läsa ”Miniatyrmakaren”. Har beställt den på bibblan men är inne på att köpa den…

  2. Bokklubbar har nästan överlevt sig själva vid det här laget – nu är ju utbudet så mycket större och genrerna så tydligt många att man vill välja själv! 🙂 Är inte heller med i någon längre – det var länge sedan!

  3. Vi köpte ett sidebord o då åker böckerna ner i källaren o jag gav syrran 1 kasse behöll dom jag gillade mest sån är jag 🙂 skön lördag till dig o de dina kram

    Evas blogg

  4. Ping: Mitt bokår 2015 | Freja funderar

Kommentera

