Barn / Frejigt

Min form av adventskalender…

Som ni förstått är det lite kaotiskt här hemma. En tonårig dotter som insjuknat i depression efter år av trakasserier på olika skolor och en långtidssjukskriven mamma som bara allt för väl förstår vad dottern går igenom… Vi stöttar oss mot varandra och hankar oss fram. Hon sover mycket medan jag sover väldigt lite eftersom min oro håller mig vaken. Ingen av oss orkar särskilt mycket, så det dyker inte upp så mycket att skriva om här på bloggen.

Däremot läser jag mycket. När jag ligger och inte kan sova för att dotterns mående snurrar i mitt huvud så försöker jag stressa av med böcker. Så jag tänkte att fram till jul, kanske längre, så blir det här en ren bokrecensionsblogg. Då får jag inspiration att läsa mer och behöver inte gå utanför mitt eget lilla bo för att hitta nått att skriva om! Från och med i morgon kör jag alltså recensioner. Kanske hittar du ett julklappstips!

IMGP6895rev

En bild från en av de korta promenaderna vi vågar oss ut på….

 

20 thoughts on “Min form av adventskalender…

  1. Vet av erfarenhet vad du går igenom, stöttning, små glädjeämnen och tid hoppas jag ska få er på fötter.
    Ser fram emot bokrecensioner.
    ha de Fia.

  2. Det finns så mycket att skriva, men till någon man inte känner så är det lätt att det bara framstår som floskler. Jag nöjer mig med att skicka lite uppmuntran och omtanke.

  3. En vacker bild, men samtidigt tragisk för det är ett inlägg som gör en ledsen att läsa om, jag blir så arg att det ens får vara så & att det är så, lider med er o din dotter, jag hade min äldsta dotter som oxå gick genom mobbing i skolan men det slutade sån tur är då jag gick dit o tog upp ett o annat…men kan tro att det inte är så lätt i dagsläget. Men tur ni har varandra o katterna stor kram till er 🙂

    Evas blogg

  4. Man blir både bedrövad och arg att det ska behöva bli så som för din dotter! Bra att ni orkar med promenader om än korta. Jag har hört från kunnigt folk att promenader är bra om man mår dåligt. Jag tror det ligger nåt i det.

  5. Så fin bild! Att i dagsljus ta promenader i skog o mark är en god idé, att försöka se det vackra, hur det än är. Bokläsning skingrar ju sen malande tankar – ser fram emot recensionerna! Allt gott till er båda. ❤

  6. Hej
    Ja, det är tragiskt med psykisk ohälsa. Själv har jag en bipolär sjukdom. Just nu är jag min egen forskare. Ger mig sjutton på att eftersom kroppen är en enhet, det ena ger det andra så ska jag hitta något som kanske inte botar men gör så att jag slipper ta medicin. Har t.ex. hittat att 90% av kroppens serotonin kommer från tarmen.
    Vad har hänt med dig eftersom du är långtidssjukskriven?
    Så bra att det fungerar att läsa böcker.
    Kramar om er
    /Leva-Kerstin
    http://www.steeperz.com

  7. Så J-vla grymt att en så ung person ska drabbas av depression, jag hoppas du anmält skolan/skolorna till skolverket? Var fanns de vuxna, stödet som din din dotter behövde? Tror att du med ditt livs erfarenhet ändå kan hjälpa din dotter på rätt väg även om du är utbränd…kramar till er båda ♥ ♥

Kommentera

