Barn / Bokrecension / Spänningsutmaning

Fallet

Just nu är det lugnt här hemma så jag slänger iväg en bokrecension. Dottern är nu sjukskriven från skolan resten av terminen och efter jul är tanken att hon ska få utbildning utanför skolan. Det känns skönt att hon får tid att läka, men fortfarande är inte medicinen riktigt fungerande, så vissa kvällar och nätter är oerhört jobbiga för henne. Och därmed även för mig och resten av familjen. Jag skulle börjat arbetsträna, men dotterns sjukdom gör att jag blir sjukare, så min arbetsträning är uppskjuten till ingen vet när…

Fallet av Michael Connelly

Fallet

Ännu en bok av Connelly, tidigare har jag recenserat Fågelskrämman, PrövningenNio drakar och Det femte vittnet. Den här boken handlar om min absoluta favorit bland Connellys karktärer, Harry Bosch, som i den här boken arbetar med Cold cases, alltså gamla brott, mord, som med dagens tekniska utveckling kan gå att lösa. Mitt i det arbetet får han ett specialuppdrag som gör att han dras in i politiskt maktspel som kräver en hel del trixande.

Spännande, intressant, mycket rolig att läsa. Och sen, lite vid sidan av, eftersom jag ofta får en personlig relation till karaktärer i serier jag läser, så gläds jag åt att Harry verkar vara en lyckligare människa, nu när hans dotter bor hos honom på heltid!

Det här är mitt bidrag till november månads spänningsutmaning hos Mia!

15 thoughts on “Fallet

  1. Ja jag förstår att det är jobbigt för er, men tur att du har en familj som håller samman som ni gör, samt katterna o alla dina böcker åsså har du oss här ju 😉 ha en fin 2 advent kram kram

    Evas blogg

  2. Å Yes jag gillar Harry Bosch 🙂

    Skönt det blivit lite lugnare för Din dotter då hon slipper kravet att gå i skola,
    men samtidigt fel att hon blir bortplockad medan de som gör henne illa får fortsätta skolan, livet, som inget har hänt.

    Jag läser Stenhjärtat av Katarina Wennstam… skrämmande.

  3. Har inte läst någon Connelly, men blev nyfiken på dessa böcker nu. Låter som de skulle kunna passa mig. Så tack för ett bra tips, skall absolut kollas upp. 🙂

  4. Men usch, vilken jobbig situation. Jag vet inte vad som hänt din dotter (har inte läst bloggar på ett tag) men jag hoppas att ni båda två mår bättre snart.

    Jag gillade Boschserien som gick under hösten. Lite förvånad över det 🙂

  5. När någon i familjen har det svårt och inte mår bra så drabbar det tyvärr hela familjens mående. Hoppas verkligen att dottern snart mår bättre. Ja, du med så klart!

  6. Ping: Mitt bokår 2015 | Freja funderar

Kommentera

