Bokrecension

Det elfte budet

Det elfte budet av Annika Lantz

Det elfte budet

Jag hade stora förhoppningar på den här boken. Jag har gillat Annika Lantz ända sedan hon ledde Morgonpasset i P3 på 90-talet till nu när jag lyssnar på Lantzkampen som podd varje vecka. Men, nej, det här är inte en bok för mig. Den påminner allt för mycket om Bo Balderssons böcker om Statsrådet. Det blir för tillkämpat putslustigt med hittepå namn på partier som Socialmoderaterna, Kvinna ut ur kokongen (förkortas K U U K), Framtidspartiet och Trosdemokraterna, regeringssammanträden baserade på färger på ministrarnas kläder och finanspampar som vill genomgå könsbyten för att behålla sin makt. Det kunde blivit så bra, hela tanken på att det fanns ett elfte bud, med budskapet att kvinnan ska styra världen, men det blir bara krystat och konstigt. Tyvärr.

10 thoughts on “Det elfte budet

  1. Flera tidningar misstänkte av någon anledning att Bo Balderson var min pappa och erbjöd stora summor för en intervju! Men nej, så var det nog inte…

  2. Ja hade jag varit en bokläsare så hade jag följt dina råd o tips men det händer ju inte för ofta hi hi hoppas du har det bra å njut av dagen kram

Kommentera

