Bokrecension

Nemi sex och sju

Nemi album sex och album sju av Lise Myhre

Nemi 6 o 7

Ni som följt mig ett tag vet att Nemi är min husgud (alldeles bredvid Xena och Modesty Blaise), så att läsa två album på raken var en riktig högtidsstund. Det kan verka lite konstigt att jag identifierar mig så mycket med Nemi, hon är goth, fantasy, bakfylla och singelliv, medan jag är punk, deckare, absolutist och familjeliv. Men dels känner jag igen mitt liv som ung och singel (bortsett från bakfyllan då) och dels så har Nemi och jag i mångt och mycket samma inställning till livet, i stort och smått. Hon är personifieringen av den inre rebell jag inte riktigt vågar släppa lös!

Så, inte så konstigt att hon finns med mig jämt, i form av en ryggtatuering!

IMGP5794

 

 

14 thoughts on “Nemi sex och sju

  1. Har aldrig kommit in i seriealbum läsning, jag läser typ enbart böcker utan bilder – förutom då jag läser med/för Elin – jag tror det grundar sig på min motvilja för Kalle Anka 😉

  2. kommer ihåg när du berättade att du skulle göra en o sen när den var klar 🙂 den är du passar toppen ….kanske blir det fler? 😉 kram

  3. Nemi har jag helt missat, men Modesty Blaise gjorde mej överlycklig när hon ibland fanns med som serie i tidningen Agent X9………… tror den hette så i varje fall.

Kommentera

