Bokrecension

Dödsstigen

Dödsstigen av Sara Blaedel

Dödsstigen

En ny bekantskap för mig, både författaren och huvudkaraktären. Det här är den åttonde boken om Louise Rick, och hade jag vetat det kanske jag försökt få tag i någon tidigare bok istället. Det är en hel del hänvisningar till tidigare fall, alltså troligtvis tidigare böcker, som gör att det känns som att jag saknar pusselbitar för att tillfullo förstå det som händer.

Samtidigt tycker jag inte den här boken håller tillräckligt hög kvalitet för att jag ska lockas att läsa någon av de tidigare böckerna. Jag vet inte riktigt vad jag baserar det på, mer än att jag inte riktigt kan ta till mig berättelsen. Det är en otäck berättelse, med olika spretande delar, med intensiva actioninslag och intrigen håller hela vägen, men det är ändå lite för ytligt och ointressant för mig.

Så, ingen bok jag rekommendera, och skulle du var intresserad av författaren, ta serien i ordning!

9 thoughts on “Dödsstigen

  1. Ibland är det skönt att läsa en ”ytlig” bok, men är det så mycket våld i historien går det nog ändå bort för mej.
    Hoppas du är bättre i halsen! Kram

  2. Det er det som er så dumt med ”å hoppe inn i en serie”. Mye blir hengende i løse luften.
    Går det bedre?
    Klem ❤

  3. Det är en ny författare för mig och kanske gör jag ändå en liten minnesanteckning. Men just nu har jag en del på lager. Helt allmänt tror jag att man ska börja från början för även om det är fristående böcker så får man en del allmän information under resans gång.

Kommentera

