blogginspiration / Frejigt / Katter / Trädgård

Postgastroskopi

I dag på förmiddagen gjorde jag en gastroskopi, i ett led att försöka hitta var mina problem med hals och andning härrör från. Nu vet jag att det inte är magen… Det roliga med den här undersökningen var att jag nu sett hur slät, rosa och fin min mage är på insidan. Det tråkiga är att det var extremt obehagligt… Jag låg och hulkade mig genom hela undersökningen och har fruktansvärt ont i halsen efteråt…

Lite uppiggande ändå att bli flirtad med när jag väntade på bussen efter undersökningen. Även om det var en bänk som flirtade…

20151118 bänken

”Hej Bänken, kul att du gör det. Du är inte ensam, min rumpa är fabulös!”

Äntligen har snön kommit, och även om  världen just i dag var ganska grå så var den ändå ljusare än vad den var före snöns ankomst. Så här såg min väg hem från undersökningen ut:

20151118 vägen 20151118 huset 20151118 uppfarten

Jag gillar vår nya uppfart ännu mer nu när bilen äntligen kommer undan och det redan nu syns hur mycket enklare det kommer att bli att skotta den!

Eftersom jag hade så ont i halsen efter undersökningen, fortfarande nu till kvällen, så hade jag inget annat val än att äta det här till middag:

20151118 middag

Abyn vill gärna dela min middag…

Alldeles snart kommer någon av er att ge mig min 30000:de kommentar! Tack i förväg, ni är fantastiska läsare!

19 thoughts on “Postgastroskopi

  1. Så skönt att det är avklarat i alla fall och att det inte visade något. Med tanke på obehaget utgår jag ifrån att du inte fick en rejäl dos lugnande…

    Lite god glass kan kännas skönt förstår jag.

  2. Vad händer nu då, ska Du fortsätta ha ont eller har sjukvården tänkt sig en fortsättning på utredningen? Det är ju bra att de inte fann några allvarliga fel… men problemet är ju att Dina besvär är kvar.
    Jag tycker faktiskt inte att Ben & Jerry glass är speciellt god.
    Men efter Din upplevelse förstår jag att glass är lättäten.

  3. Åh, vad avundsjuk jag är på snön! Men vi ska eventuellt få lite på fredag.

    Usch och fy för gastroskopi. Men det måste vara skönt att ha den gjord. Jag ska också göra en, men på grund av spyfobi och stark kväljningsreflex kommer de söva mig så jag får nog vänta ett tag till.

  4. Så skönt att det trots allt gick bra och att det inte var något med magen. Nu är det över i alla fall. Helt rätt att vara snäll mot halsen med lite god glass. 🙂

  5. Bra du kom deg gjennom gastroskopien med lukke at det ikkje er noko galt med magen,
    og at du fekk ta ein titt på innsiden 🙂
    Men det er ein trasig undersøkelse, eg har prøvt det.
    Godt alt som er gjort seier eg.
    Håpe du får ein fin dag vidare.
    Klem frå Anne-Mari

  6. Ja men det är väl klart att du ska belöna dig med glass efter en sådan undersökning, tänkte ta mig lite glass jag med ikväll för flunsan.
    Va härligt det ser ut med det vita, här kom det lite snö förra veckan men töades bort på en gång…

  7. Jag tror inte jag skulle klara en sådan undersökning, jag hade nog bara spytt hela tiden =/ Härligt med snö som lyser upp och vår är kvar än, -6 i morse ヅ

  8. Halkar in här från Grunnardeckares blogg. Intressant presentation av bloggen… Gastroskopi har jag aldrig gjort, men förstår det måste upplevas som väldigt obehagligt. Jag hoppas jag slipper genomgå det, men det vet man förstås inte…

  9. Mmm vilken god middag! Det gjorde du helt rätt i att äta efter den undersökningen. Hoppas du får de svar du vill ha.
    Blir så mycket ljusare med lite snö. Ingen snö här men alldeles vitt av rimfrosten.
    Ska fundera på ditt namnförslag, det var bra tycker jag 🙂

Kommentera

